Investiga > UE: Publicat el reglament de participació d'Horitzó Europa (2021-27)

Investiga

UE: Publicat el reglament de participació d'Horitzó Europa (2021-27)

Amb data 12 de maig 2021, s'ha publicat el REGLAMENT (UE) 2021/695 DEL PARLAMENT EUROPEU Y DEL CONSELL (aprovat el 28 de abril de 2021) pel qual es crea el Programa Marc de Recerca i Innovació «Horitzó Europa», s'estableixen les seves normes de participació i difusió.

Amb data 12 de maig 2021, s'ha publicat el REGLAMENT (UE) 2021/695 DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL (aprovat el 28 de abril de 2021), pel qual es crea el Programa Marc de Recerca i Innovació «Horitzó Europa», i s'hi estableixen les seves normes de participació i difusió. Es tracta d'un document definitiu, amb vigència retroactiva des de l'1 de gener, que permetrà la publicació de la resta dels programes de treball del programa.

Novetats respecte a l'anterior reglament:

• Implementació d'un únic Model Grant Agreement (excepte casos concrets)
    • Simplificació de les regles de finançament per tots els programes europeus (augment de l'ús de lump sums/costos unitaris; pràctiques contables habituals; ús de tarifes diàries per càlcul de costos de personal; unit costs per factures internes, segons GA, sense el 25% de costos indirectes; desapareixen els Large Research Infraestructures)
    • Models de proposta amb menys pàgines
    • Incentius per una major disseminació i explotació dels resultats dels projectes concedits
    • Incorporació del DATA SHEET al Grant Agreement
    • Pla d'igualtat de gènere obligatori (aplicable a partir del 2022) per a entidtats públiques, organismes de recerca i d'educació superior (en base a una auto-declaració)
    • Del mínim de 3 entitats legals independents, com a mínim una ha d'estar establerta a un Estat Membre (excepte que el WP digui una altra cosa)
    • Restriccions en base a interessos estratègics de la UE (possible esxclusió d'entitats de Tercers Països, o entitats controlades per Tercers Països)
    • Prova pilot d'avaluació "a cegeues" en una primera fase (avaluació del contingut de la proposta, sense donar a conèixer el consorci, durant la 1a fase)
    • Programa pilot de Sistemes i Processos d'Auditoria

Document complert al següent enllaç.