Investiga > UE: PRIMA - Recerca en aigua i sistemes agroalimentaris en l'àrea Mediterrània

Investiga

Què és PRIMA?

PRIMA (Partnership for Research and Innovation in the Mediterranean Area) és una iniciativa co-finançada entre la Comissió Europea i 19 països membres de la UE, estats associats al programa H2020 i països mediterranis que té com a objectiu fomentar la recerca i la innovació en el camp de l’aigua i dels sistemes agroalimentaris a l’àrea de la Mediterrània.

PRIMA pretén desenvolupar nous coneixements i innovacions perquè aquests sistemes agroalimentaris i la gestió de l’aigua a la regió siguin més resilients, efectius i sostenibles des de la perspectiva ambiental i social. Alhora, contribuir als objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

La convocatòria 2021 té un pressupost de 68M€ per 7 tòpics repartits en 5 convocatòries per abordar els objectius de l’agenda estratègica i d’innovació (SRIA) de la PRIMA cap a una recuperació verda, justa i resilient de l’àrea mediterrània, dividits en 3 àrees prioritàries: Management of water, Farming Systems, Agroo-food Value Chain i una quarta àrea transversal: NEXUS Water-Energy-Food-Environment (WEFE).

Convocatòria 2021

Es divideix en 2 seccions, i enguany s’hi afegeix la primera edició del Premi WEFE Nexus:

• Secció 1:
    • 4 tòpics per les 4 àrees prioritàries (Management of water, Farming systems, Agrofood value chain, Nexus WEFE) en 4 convocatòries + Premi WEFE Nexus
    • Finançament del programa Horizon Europe a través de la Fundació PRIMA
  • Secció 2:
    • 3 tòpics per les 3 àrees prioritàries (Management of water, Farming systems, Agrofood value chain), en una sola convocatòria.
    • Finançament nacional a través de les agències nacionals de RDI dels països participants.

La presentació de propostes es farà en 2 fases amb termini de la primera fase el 13 d'abril 2021 (secció 1) i el 21 d'abril 2021 (secció 2).

El termini de presentació de propostes al premi NEXUS es el 15 de juny 2021.

Adjunt trobareu un full amb un resum de la convocatòria i dels tòpics detallats aquí

Si necessiteu més informació us podreu posar en contacte amb la secció de programes europeus de l'OITT (european.office@udg.edu).