Investiga > UE: Un anàlisis dels possibles factors d’èxit en Horizon 2020

Investiga

Partint de la pregunta de si hi ha consorcis que han tingut més èxit que d’altres, l’Agència Austríaca de promoció de la recerca i la Universitat d’Utrecht han realitzat un estudi empíric sobre els factors que han pogut influenciar en l’èxit dels consorcis presentats en les convocatòries del pilar II de “Reptes Socials” del programa Horizon 2020.

L’estudi demostra que entre els factors que poden incrementar les possibilitats d’èxit estan l’experiència de l’entitat coordinadora, la participació d’universitats de prestigi i la presència de socis de l’Europa occidental.

L’excel·lència és el factor més important en l’avaluació i els consorcis amb més presencia d’universitats solen ser menys competitius.

Per realitzar l’estudi s’han utilitzat dades d’e-CORDA (COmmon Research DAtawarehouse) de la Comissió Europea.

L’estudi s’ha publicat en el MIT Press Journal « Quantitative Science Studies » d’accés obert.

Estudi “Proposal success in Horizon 2020: A study of the influence of consortium characteristics

Accés a la notícia