Investiga > Fundació la Caixa – Cicle de debats d’avantguarda, investigació i salut.

Investiga

Fundació la Caixa – Cicle de debats d’avantguarda, investigació i salut.

La Fundació la Caixa organitza, dins el cicle debats d’avantguarda, investigació i salut, una sessió online amb el títol Dones en ciència, superant estereotips i desigualtats.

Les dones representen menys del 30 % dels investigadors de tot el món. A Espanya, les dones ocupen el 25 % de les places catedràtiques d’universitat i representen el 28 % dels professionals que desenvolupen la seva carrera en sectors d’alta i mitjana alta tecnologia. Des de l’any 2012, cada 11 de febrer se celebra el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, una data en la qual es reivindica l’accés i la participació plena i en igualtat de les dones i les nenes en aquest sector.

La sessió vol canviar els estereotips de gènere  amb exemples. Les dones són excel·lents científiques, enginyeres, metges o matemàtiques, i prova d’això són els èxits destacats que han assolit en el món de la tecnologia i la ciència al llarg de la història.

Ponents:

• Blanca Fuentes, cap de secció del Servei de Neurologia de l’Hospital Universitari La Paz. Investigadora de l’Institut d’Investigació de l’Hospital La Paz (IdiPAZ).
  • Carmen Gil, investigadora del Grup de Química Mèdica i Biologia Translacional del Centre d’Investigacions Biològiques Margarita Salas (CIB-CSIC).
  • Almudena Ramiro, cap del laboratori de Biologia de Limfòcits B del Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars (CNIC).
  • María Soledad Soengas, cap del Grup d’Investigació en Melanoma del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques (CNIO).
  • Gemma Triola, cap del Grup de Biologia Química de l’Institut de Química Avançada de Catalunya (ICAQ-CSIC).

Moderadora:

• Núria Campillo, investigadora del Centre d’Investigacions Biològiques Margarita Salas (CIB-CSIC), experta en emprenedoria i divulgació científica

Dijous 11 de febrer de 2021 a les 19 hores.

Si esteu interessats, teniu més informació al programa. Per inscriure’s cal omplir el següent formulari.

Si necessiteu més aclariments sobre aquests premis, podeu contactar amb la Secció de Recerca (jordi.tubert@udg.edu).