Investiga > AECID - Convocatòria de projectes d'innovació en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament 2023

Investiga

L'AECID ha obert la seva convocatòria per a accions d'innovació i coneixement en l'àmbit de la cooperació internacional per al desenvolupament. El termini UdG finalitza el 26 de juny.

L'objectiu d'aquesta convocatòria de l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional al Desenvolupament és finançar, d'una banda, accions de cooperació al desenvolupament en l'àmbit de la innovació i, de l'altra, accions de coneixement, que poden ser investigacions i estudis aplicats acompanyats de formació o seminaris que comptin amb un component innovador.

El finançament per a les accions d'innovació serà d'entre 400.000 i 800.000 euros, i per a les accions de coneixement serà d'entre 100.000 i 500.000 euros. En tot cas, l'import finançat no podrà sobrepassar el 80% del cost total del projecte; així doncs, l'entitat sol·licitant haurà de cofinançar el 20% restant amb fons propis (no s'admeten les hores del personal propi).

El termini d'execució serà de 24 mesos per als projectes i de 18 mesos per a les accions de coneixement.

Totes les actuacions hauran de versar sobre alguna de les següents prioritats temàtiques:

• Desenvolupament rural, seguretat alimentària, nutrició i agricultura
    • Medi ambient i canvi climàtic
    • Salut
    • Igualtat de gènere
    • Creixement econòmic
    • Educació digital en comunitats vulnerables
    • Governança
    • Eficàcia de l'ajuda i avaluació de l'impacte de les activitats de desenvolupament i d'acció humanitària de la cooperació espanyola
    • Gestió sostenible, ús del big data i de sistemes prospectius i d'informació geogràfic en els àmbits polític, mediambiental, de lluita contra les desigualtats i la salut

Les prioritats geogràfiques es defineixen al punt II.2. de la convocatòria.

Els projectes han de ser coordinats compostos, com a mínim, per dues entitats de diferent tipologia entre universitats, organitzacions no governamentals i empreses, amb l'excepció dels projectes de coneixement que podran ser presentats per una sola entitat, si bé es valorarà que formin consorci.

Les entitats que conformin el consorci hauran de signar un acord de col·laboració que caldrà presentar en el moment de sol·licitar la subvenció, d'acord amb l'Annex I

Sol·licituds

La sol·licitud consta d'un formulari al qual caldrà adjuntar tota la documentació institucional (annexos I, II i III), i que podrà acompanyar-se de cartes de suport i documents relatius al pressupost.

El termini de sol·licitud finalitza el 28 de juny, però com que des de l'OITT hem de revisar la proposta i preparar la documentació institucional, establim que el termini UdG finalitzarà el 26 de juny a les 9.00 h.

ATENCIÓ: en aquesta convocatòria com a universitat només podem participar en 2 propostes per a projectes d'innovació i 1 per a actuacions de coneixement; per aquest motiu obrim un termini intern per a la presentació d'expressions d'interès, segons aquest model, que ens heu de fer arribar a l'OITT abans del 12 de juny; posteriorment, la Comissió de Recerca determinarà quines seran les propostes que es presentaran de forma institucional.

Enllaços

Convocatòria

Web de la convocatòria

Instruccions, manual d'ajuda i FAQs

Model d'acord d'agrupació

Formulari de sol·licitud per activitats de coneixement

Formulari de sol·licitud per accions d'innovació

Accés al tràmit de registre

Si teniu interès a sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria, poseu-vos en contacte amb nosaltres al més aviat possible a través de l'adreça recercaoitt@udg.edu o per Teams (Pau Blasco).