Investiga > UE – Ajuts Postdoctorals AXA en l’àrea d’energies renovables

Investiga

UE – Ajuts Postdoctorals AXA en l’àrea d’energies renovables

La Fundació AXA finança la incorporació de personal investigador postdoctoral per fer recerca en temàtiques relacionades amb les energies renovables que puguin donar suport a una transició més sostenible i justa. Termini intern UdG 3 de maig 2023

La Fundació Axa convoca l'edició 2023 dels ajuts postdoctorals amb la temàtica “Renewable Energy for a Sustainable and Fair Transition”. Es finançarà la incorporació de personal postdoctoral excel·lent que demostrin la capacitat de fer recerca capaç a contribuir a la construcció d’una ruta Net-Zero sostenible i inclusiva basada en energies renovables abans del 2050.

Els projectes han de ser innovadors i transdisciplinaris, centrats especialment en reptes ambientals i reptes socio econòmics.

Reptes ambientals (segons el text de la convocatòria):

• Sustainable vision of facilities notably to achieve climate neutrality, reduce pollution and restore biodiversity.
  • Transformative approaches to waste management and development of circular economy around renewable energy facilities.
  • Ways to build a resilient and sustainable supply chain around renewable energy including the impact of metals and minerals used in facilities with new ways to reduce negative impacts of mining on the planet and people.

Reptes socio-economics (segons el text de la convocatòria):

• Innovative solutions to provide access to renewable energy for all - emerging countries, lower income communities and indigenous populations.
  • Long term vision of facilities to minimize impact on local livelihoods and populations.
  • Sustainable and ethical policies notably regarding trading of energy for instance.
  • The impact of Net-Zero policies in local, national, and international economies and society at large.

NB: This call excludes projects focusing on development of engineering/material to harness or stock energy, except if it may help to answer one of the above challenges.

Elegibilitat:

• Personal investigador jove, amb potencial excel·lent, amb mínim de 5 anys d’experiència acreditada en recerca desprès de l’obtenció del títol de doctor i sense una posició fixe a l’hora de la presentació de la sol·licitud.
  • la proposta ha de demostrar tenir una relació directe amb la temàtica de la convocatòria 2023
  • el programa de recerca proposat ha de demostrar ser innovador, original i transdisciplinari i tenir el potencial de contribuir a un canvi en l’àrea de recerca escollida.

Durada: 2 anys

Pressupost: fins a 140k€/ajut (i un compromís institucional en proveir material i suport a l’investigador/a i el seu projecte)

Sol·licitud: La UdG com a entitat d'acollida, presentarà l'expressió d’interès amb la persona candidata escollida internament, seguint un procès intern de sel·lecció.

Termini Intern UdG: 3 de maig 2023, 00h00 CET

Com presentar l’interès: enviant un e-mail a european.office@udg.edu amb la següent informació: 1. Curriculum Vitae actualitzat (format Europass); 2. Resum de la idea del projecte (15 línies, incloent títol i paraules clau, i demostrant la relació directe amb la temàtica AXA 2023). 3. Carta del compromís de la persona Supervisora UdG qui acollirà la persona candidata.

La UdG presentarà la persona candidata escollida a la convocatòria AXA, abans del 15 de maig 2023, 16h00 CET.

Guia del sol·licitant