Investiga > MCI - Acreditacions a Unitats d'Excel·lència Maria de Maeztu 2023

Investiga

MCI - Acreditacions a Unitats d'Excel·lència Maria de Maeztu 2023

Aquesta convocatòria vol impulsar la qualitat de la investigació científica mitjançant el reconeixement dels millors centres i unitats que destaquen per la rellevància i impacte, a nivell internacional, dels resultats d'investigació obtinguts durant l'anterior període de referència, i finançar programes estratègics d'investigació que permetin el seu avenç envers les fronteres del coneixement. El termini intern UdG acaba el 3 de maig.

Aquesta convocatòria contempla dos tipus d'acreditació que s'estableixen en funció de la forma de la personalitat jurídica, del grau d'autonomia en la seva gestió administrativa i econòmica, i del nombre d'investigadors; així doncs, en el marc de la universitat hi poden concórrer els seus instituts de recerca que optaran al reconeixement com a "Unitat d'Excel·lència María de Maeztu".

La subvenció és de 2.250.000 euros i la durada del reconeixement i dels programes és de quatre anys.

Les Unitats MdM han de comptar amb un mínim de 6 investigadors garants i hauran d'elaborar un programa estratègic de recerca, per al període 2023-2026, dirigit a enfortir les seves capacitats científiques, impulsar la seva especialització, potenciar l'agregació de capacitats cientific-tècniques a través de la col·laboració interna i amb altres centres, unitats i actors del teixit empresarial, millorar la generació de resultats d'alt impacte científic, social i econòmic, contribuir a la formació i atracció de talent, i actuar com a agents tractors en el conjunt del SECTI.

Una de les novetats d'aquesta convocatòria és que es finançarà la formació de personal investigador predoctoral que desenvolupi la seva tesi doctoral en el marc d'alguna de les línies prioritàries previstes en el programa estratègic de recerca de la Unitat MdM; això inclou el cost de contractació, les despeses de matrícula i les estades en centres d'I+D. Es pot sol·licitar finançament per fins a 10 investigadors predoctorals.

Requisits per optar al reconeixement com a Unitat MdM:

• Comptar amb el reconeixement o aprovació, formal i documentat, dels òrgans de govern de la institució, i haver estat creada per l'òrgan competent, d'acord amb la legislació corresponent, abans de l'1 de gener del 2018.
    • Tenir una trajectòria de recerca compartida, articulada des del punt de vista científic i demostrable, com a mínim pel període comprès entre l'1 de gener de 2018 i el 31 de desembre del 2022.
    • Tenir infraestructura i recursos científics compartits per tots els investigadors que integrin la Unitat, que permeti la seva consolidació i el desenvolupament d'un programa estratègic de recerca de frontera comú, així com d'activitats formatives.

Sol·licituds

El període de sol·licituds és del 14 d'abril al 4 de maig a les 14.00 h; el període intern UdG és el 3 de maig

En l'aplicació telemàtica de sol·licitud caldrà adjuntar-hi:

• Una ressenya curricular del director científic i de cadascun dels sis investigadors garants que inclogui els seus 10 mèrits i fites científicament més rellevants, a més dels seus codis ORCID
    • La memòria d'activitats científico-tècniques, que incorpori el contingut que es detalla a l'annex II, en anglès
    • El programa estratègic d'investigació de la Unitat MdM, en anglès
    • El pressupost
    • El CVA del/de la director/a científic/a, en anglès
    • La documentació acreditativa del reconeixement o aprovació formal de la Unitat

Documents

Si teniu intenció de sol·licitar el reconeixement del vostre Institut de recerca, us demanem que us poseu en contacte amb nosaltres al més aviat possible (Pau Blasco  recercaoitt@udg.edu / 9746).