Investiga > GENCAT - Convocatòria d'ajuts a projectes de recerca en matèria d'afers religiosos (RELIG)

Investiga

El termini intern de sol·licituds finalitza el 20 de març a les 9.00 h.

L'objectiu d'aquesta convocatòria d'ajuts és finançar projectes de recerca originals i inèdits que aportin un coneixement nou en matèria de llibertat religiosa i l’exercici d’aquest dret, així com el fet religiós i la seva diversitat, que permetin obtenir resultats científics i crear un coneixement nou amb propostes d'intervenció aplicables i amb impacte en la societat catalana.

Els projectes han de versar sobre algun dels temes següents:

1. El compliment del dret a la llibertat religiosa a Catalunya i la seva gestió pública. Reptes i recomanacions
      2. Foment de la llengua catalana en l'àmbit religiós com a element de cohesió social
      3. El diàleg interreligiós i interconviccional en l'àmbit de l'acció comunitària
      4. Participació de les comunitats religioses en una cultura pública comuna
      5. Religió, comunicació i ús de xarxes socials
      6. Religió, perspectiva de gènere i feminismes
      7. El dret a la llibertat religiosa: ciutadania, convivència i pluralisme
      8. Religió, democràcia i actitud davant les minories

*Són prioritaris els projectes relacionats amb els apartats a, b, c i d.

L'import màxim finançable serà d'entre 10.000 i 16.000 € per projecte; els projectes s'iniciaran l'endemà de la resolució de concessió i podran allargar-se fins al 31 d'octubre del 2024

Requisits dels investigadors

L'equip de recerca haurà de tenir la composició següent:

• Un mínim de 4 investigadors, 2 dels quals han de ser doctors, han de dedicar-se completament al projecte i han d'estar vinculats estatutàriament o contractualment a la plantilla universitària o del centre de recerca. Una d'aquestes dues persones ha d'assumir la responsabilitat del projecte com a investigadora principal i serà la interlocutora amb la Direcció General d'Afers Religiosos per al projecte de recerca subvencionat. Les persones amb contractes ICREA, Ramón y Cajal o altres contractes postdoctorals, amb una durada mínima de dos anys, computen com a membres de l'equip de recerca amb vinculació permanent.
      • La resta de l'equip pot tenir la composició següent: personal vinculat contractualment o estatutàriament a les universitats o els centres de recerca, becaris, personal contractat predoctoral o postdoctoral amb credencial, o personal tècnic de suport a la recerca, que pot formar part de l'equip sempre que tingui un caràcter investigador.

Sol·licituds

El tràmit de sol·licitud és institucional, així que cada grup de recerca ha de preparar només la memòria del projecte i fer-nos-la arribar al més aviat per tal que completem el registre. El termini intern de sol·licituds finalitza el 20 de març a les 9.00 h; aquest termini és improrrogable perquè cal presentar una única sol·licitud que inclogui tots els projectes alhora.

Enllaços

Web de la convocatòria

Bases / Convocatòria

Annex (memòria del projecte)