Investiga > UE: Ajuts a projectes multidisciplinaris sobre la identitat digital descentralitzada

Investiga

Cinc convocatòries dotades amb 8.8M€ per recolzar projectes RDI que combinin diferents disciplines rellevants per al desenvolupament del Internet. Termini 10 d’abril 2023

El Projecte NGI TrustChain ha obert la primera convocatòria “Descentralised Digital Identity” per incorporar terceres parts que aportin aplicacions per definir, actualitzar/ampliar l’estat de l’art i desenvolupar solucions sobre qualsevol tòpic rellevant per a la visió i als objectius de la TrustChain OC1, com ara (exemples indicatius):

• Decentralised user-centric identity management framework for supporting an automated privacy preserving, legal and regulatory compliant infrastructure (e.g., GDPR) potentially in alignment with emerging European regulations and standards (i.e. eIDAS).
  • Protocols for trustworthiness assessment of entities by means of verifiable credentials and decentralized reputation systems. o
  • Smart oracles assessing the trustworthiness of data associated with digital identities.
  • Inclusive digital identity platforms focusing on marginalized communities (e.g., refugees, elderly, vulnerable).
  • Social identity for delegation and recovery that drives community-based trust establishment (i.e., social guardians).
  • Systems considering both public and private administration roles in issuing and managing decentralized identifiers.
  • Decentralized identity systems supporting Decentralized Authority Organizations (DAOs)
  • Use-case driven identity management system deployment (e.g., banking, publishing, healthcare, education etc).

Les aplicacions i les solucions aportades han de ser multidisciplinàries, en la intersecció entre l’àmbit tècnic, les ciències socials i les humanitats (innovació social, emprenedoria social, béns públics, etc) així com en qualsevol altre àmbit com ara l’economia, el medi ambient, l’art o el disseny.

Elegibilitat : qualsevol persona física o jurídica, amb o sense ànim de lucre, establerta en un estat membre (de la UE o associat al programa Horizon 2020 o Horizon Europe), de forma individual o en consorci.

Finançament: fins a 200.000€/projecte

Pressupost:

• 755.000€ per a la 1era convocatòria (fins a 15 projectes)
  • 8M€ per a les cinc convocatòries

Termini: 10 d’abril 2023, 17h00 CET

Guia dels sol·licitants

Webinar (14/02/2023)

Sol·licitud telemàtica

Més informació

La NGI TrustChain s’ha llançat al gener del 2023, forma part de la Next Generation Internet de la Comissió Europea, en el marc del Mercat Únic Digital, i està finançada a través del programa Horizon Europe amb l’objectiu d’estructurar el Internet del futur com una plataforma interoperable que promou els valors europeus d’obertura, inclusivitat, transparència, privacitat, cooperació i protecció de dades. Tindrà cinc convocatòries dotades amb 8,775M€.

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu