Investiga > La Marató 2022 - Convocatòria d'ajudes a la recerca en salut cardiovascular

Investiga

La Marató 2022 - Convocatòria d'ajudes a la recerca en salut cardiovascular

La Fundació La Marató de TV3 obre el termini per a la presentació de projectes de recerca científica d'excel·lència sobre salut cardiovascular, que seran finançats amb les donacions obtingudes a La Marató 2022. Termini intern UdG: 7 de març a les 9.00 h

L'objectiu d'aquesta convocatòria és fomentar el desenvolupament de la recerca científica d’excel·lència sobre aspectes etiològics, patogènics, fisiopatològics, clínics, de prevenció, terapèutics, epidemiològics, de salut pública i de serveis sanitaris en l’àmbit de la salut cardiovascular, com a element nuclear dels projectes.

Els projectes poden ser individuals (fins un màxim de 200.000€) o coordinats formats per dos grups de recerca (fins un màxim de 300.000€) o coordinats per més de dos grups (fins un màxim de 400.000€); el finançament inclourà un 25% de costos indirectes. Els projectes tindràn una durada de tres anys, prorrogables per un màxim de cinc mesos.

Els investigadors responsables han d’estar en possessió del títol de doctor/a i acreditar una trajectòria d’excel·lència en recerca amb, o bé, cinc publicacions (en l’àmbit de la salut cardiovascular) en revistes del primer quartil (Q1), o bé, dues publicacions en la posició de primer o últim autor (en l’àmbit de la salut cardiovascular), en revistes del primer quartil (Q1), en ambdós casos durant els darrers 5 anys. Els investigadors poden participar en un màxim de dos projectes alhora, també els IP.

Aspectes ètics

Els projectes que impliquin la recerca en humans o la utilització de mostres biològiques d’origen humà han de respectar el que estableixen la Llei 14/2007 de 3 de juliol de recerca biomèdica i la resta de la legislació vigent sobre la matèria. D'altra banda, els projectes que impliquin experimentació animal han de regir-se pel que es disposa en la normativa legal vigent i, en particular, en la llei 32/2007, de 7 de novembre, per a la cura dels animals en la seva explotació, transport, experimentació i sacrifici, i en el reial decret 53/2013, d'1 de febrer, pel qual s'estableixen les normes bàsiques aplicables per a la protecció dels animals utilitzats en experimentació i altres finalitats científiques.

Així doncs, els projectes hauran d'aconseguir els informes favorables següents:

1. Informe de la Comissió de Recerca o òrgan equivalent del centre al qual pertanyi l'investigador/a principal que ha de declarar la viabilitat dels projectes.
    2. Informe del Comitè Ètic d’Investigació Clínica del centre CEIC que ha de declarar l’aprovació i viabilitat en tots els seus termes.
    3. Informe del Comitè d’Experimentació Animal del centre que ha de declarar l’aprovació i viabilitat en tots els seus termes.

En tots els casos, en el moment de la sol·licitud, els investigadors principals hauran de disposar d’una carta d’avaluació pendent, amb el compromís del centre, d'acord amb que s’ha enviat el projecte al Comitè o Comissió corresponent per a la seva avaluació.

Sol·licituds

Tota la documentació s'haurà de presentar en anglès, amb un resum en català, i en suport digital. Els projectes de dos o més centres gestors han d'emplenar els diferents apartats seguint els requisits indicats en cada apartat. L'investigador/a coordinador/a ha d'omplir com a titular el pressupost global i presentar el projecte conjuntament amb un formulari de subprojecte per cada centre col·laborador participant, fins i tot el seu.

El període de presentació de sol·licituds finalitza el 8 de març a les 14.00 h, però com que des de l'OITT hem de revisar les sol·licituds i gestionar-ne la signatura, establim que el termini intern UdG acaba el 7 de març a les 9.00 h.

Preguntes més freqüents

Formulari de sol·licitud

Si teniu interès amb sol·licitud un ajut en aquesta convocatòria, poseu-vos en contacte amb nosaltres al més aviat possible per correu a recercaoitt@udg.edu o al 9746 (Pau Blasco).