Investiga > INT: Human Frontier Science Program 2024

Investiga

INT: Human Frontier Science Program 2024

Ajuts a projectes de recerca bàsica col·laborativa per solucionar reptes en les ciències de la vida. Termini 21/03/2023

El Programa Human Frontier Science té com a objectiu ampliar els límits del coneixement donant suport a projectes col.laboratius interdisciplinaris, internacionals (de preferència intercontinentals) per donar resposta a problemes relacionades amb les ciències de la vida, específicament, que ajudin entendre els mecanismes complexos dels organismes vius.

La participació de disciplines diferents a les ciències de la vida, com la química, l’enginyeria, la física, les matemàtiques o la nanociència és obligatòria i les col·laboracions haurien de donar lloc a noves línies de recerca.

S’espera que les propostes obrin noves línies de recerca, distintes de la recerca actual dels grups participants.

No es finança recerca purament aplicada.

Modalitats

• Research Grants – Program (RG Program): per a personal investigador independent, en qualsevol fase de la seva carrera investigadora. Es valora positivament la inclusió de personal investigador jove.
  • Research Grants -  Early Career (RG Early Career): per a equips de personal investigador que es situa dintre dels primers 5 anys des de quan van establir el seu propi laboratori i dintre dels primers 10 anys desde la data d’obtenció del títol de doctor/a

Elegibilitat:

• consorcis de 2 a 4 socis (grups de recerca) de diferents països elegibles (1 membre/entitat participant; si participen 2 entitats del mateix país han de ser de disciplines diferents);
  • el personal investigador postdoctoral no és elegibles com a IP (ha de ser líder d’un grup de recerca)

Els projectes poden tenir una durada de 3 anys.

No es finança el cost de les hores de dedicació del personal propi. Només es cobreix el cost de contractació de personal postdoctoral, personal predoctoral o tècnic de suport, si és essencial pel projecte.

S’espera que els laboratoris participants disposin de l’equipament necessari; la compra de material inventariable és elegible només si és essencial per la col·laboració proposada.

Es cobreix un màxim de 10% de costos indirectes.

Finançament (anual):

• 300.000$/2 entitats; 400.000$/3 entitats; 500.000$/4 o més entitats

Termini

• Letter of Intent:
    • 21/03/2023: inici del procés per obtenir un numero de referència
    • 30/03/2023: termini per presentar la carta d’intencions
  • proposta sencera: mitjans setembre 2023 (només per invitació)

Procés de presentació

Letter of Intent

• creació del compte
  • Recomanacions de redacció
  • Elements científics necessàris