Investiga > V CONCURSO MARES CIRCULARES

Investiga

V CONCURSO MARES CIRCULARES

L'Associació Chelonia, en el marc del projecte Mares Circulars, impulsat per Coca-Cola, organitza aquest Concurs que pretén fomentar la consciència i participació de la societat civil en la recerca de solucions a la problemàtica ambiental global que suposen les escombraries marines.

OBJECTE I MODALITATS

PROJECTES D'INVESTIGACIÓ

Aquesta modalitat s'adreça a fomentar la participació d'institucions, organitzacions i persones dedicades a la investigació científica la conservació dels recursos naturals en la cerca de solucions pràctiques a la problemàtica ambiental generada pels residus i les escombraries marins. Tot això a través d'accions que ampliïn el coneixement i, alhora, promoguin oportunitats per a una reducció en la generació de residus, la minimització dels seus impactes, millores en la gestió i reciclatge d'envasos i residus, la inclusió de material reciclat a envasos o productes, la generació de biomaterials, la creació d'aplicacions i metodologies, entre d'altres, amb una perspectiva objectiva de circularitat i de sostenibilitat.

​Dos premis de 8.500€

START-UP

Aquesta modalitat s'adreça a fomentar la participació de persones, institucions o organitzacions en la posada en marxa o consolidació d'iniciatives empresarials o start-ups que aportin solucions a la problemàtica ambiental generada per residus i fems marins, des d'un enfocament d'economia circular. Es vol promoure l'emprenedoria i l'estímul d'idees innovadores que ofereixin alternatives per reduir l'impacte dels residus sòlids en ambients aquàtics, mars i costes d'Espanya i Portugal a curt, mitjà i llarg termini. També es pretén estimular la generació o consolidació d'iniciatives que aportin valor a l'ús de materials o metodologies que minimitzin impactes, aconsegueixin una millor gestió dels residus i enforteixin el teixit socioeconòmic i laboral, impulsant oportunitats per reforçar el trànsit cap a l'economia circular i més sostenibilitat.

​Dos premis de 8.500€

Més informació: https://www.asociacionchelonia.org/concurso-mares-circulares-es