Investiga > UE: Driving Urban Transitions – Ajuts a projectes RDI de transició urbana sostenible

Investiga

Finançament nacional per a projectes transnacionals de suport a la transformació sostenible de les ciutats. Termini 21 de novembre 2022

La nova Associació Europea “Driving Urban Transitions to a Sustainable Future” (DUT) té com a objectiu promoure la RDI en transformacions urbanes, per donar suport al canvi cap a un futur més sostenible, amb una millor qualitat de vida en les ciutats.

El 21 de setembre 2022 la DUT obre la seva primera convocatòria per finançar projectes RDI transnacionals que adrecin reptes urbans i ajudin a la transició de les ciutats cap a una economia més sostenible.

Hi participen agències nacionals de finançament de la RDI de 23 països membres de la DUT.

Els reptes urbans de l’actual convocatòria es centren en tres àrees temàtiques (“Transition pathways”) cada una amb 3 línies de recerca:

• Positive energy districts (PED)
    • Energy communities – energy transition driven by civil society
    • Energy flexibility strategies – technological, legal, societal challenges
    • Energy efficiency in existing urban structures
  • The-15-minute-city (15mC)
    • Strengthen the mix of urban functions and services
    • Foster sustainable options for personal mobility and logistics in urban outskirts (and beyond)
    • (Re)imagine urban public spaces and streets for vibrant, sustainable neighbourhoods
  • Circular urban economies (CUE)
    • Urban Resource Sharing and Circularity
    • Nature-based solutions (NBS)
    • Urban food systems

Elegibilitat:

• Consorcis amb mínim 3 entitats de mínim 3 països participants diferents (mínim 2 estats membres de la UE o associats al Horizon Europe);
  • El/la Investigador/a principal d’una entitat no pot participar en més de dues propostes i només pot actuar com a coordinador/a del consorci en una sola proposta;
  • El consorci ha d’incloure com a mínim una autoritat governamental urbana (ciutat, municipi, etc.)
  • Màxim 50% de l’esforç en personal (person month) per a una sola entitat;
  • Cada soci haurà de complir amb les normes d’elegibilitat de la seva agència nacional finançadora

La participació de les entitats espanyoles (universitats) serà finançada per la Agencia Estatal de Investigación, via la convocatòria “Proyectos de Colaboración internacional (PCI).

Els projectes poden tenir una durada de fins a 3 anys.

Pressupost AEI: 1M€ (6-7 projectes)

Finançament AEI:

• Entre 250k€ i 350k€/projecte
  • Entre 200k€ i 300k€/entitat

Són elegibles un màxim de 21% de costos indirectes.

Jornades:

• Jornada informativa, online: 20 de setembre 2022 de 10h00 a 13h30 (més informació)
  • Conferència d’obertura DUT, virtual i presencial a Brussel·les: 4-5 d’octubre 2022, (més informació)
  • Jornada informativa, online: 18 d’octubre 2022 (més informació pendent)

Termini (pre-propostes): 21 de novembre 2022, 13h00CET

Text convocatòria

Cerca de socis

Presentació de sol·licituds

Més informació

La Driving Urban Transitions és una Associació Europea creada a partir de la Iniciativa de Programació Conjunta “Urban Europe” i està co-finançada entre la Comissió Europea, mitjançant el programa Horizon Europe i 60 agències nacionals de finançament de la RDI de 27 països.

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu