Investiga > Convocatòria "líneas estratégicas"

Investiga

Convocatòria "líneas estratégicas"

La convocatòria línies estratègiques per finançar projectes en col·laboració entre empreses i organismes d'investigació, dirigits a donar resposta als desafiaments que indica les prioritats temàtiques expressades en forma de temes (tòpics)

Actuacions subvencionables

Podran ser objecte d’aquest ajut els projectes d’investigació industrial portats a terme per agrupacions d’un mínim de dos entitats en les que, obligatòriament, una de les entitats sigui un organisme d’investigació públic o privat.

Relació de prioritats temàtiques:

1. Desarrollo de nuevas estrategias para hacer frente a la resistencia antibiótica.
  2. Nanomateriales para aplicaciones tecnológicas y biomédicas.
  3. Métodos físicos seguros para diagnóstico y tratamiento de enfermedades.
  4. Nuevos enfoques para comprender los mecanismos y establecer nuevas estrategias para la
    inmunoterapia del cáncer de tumores sólidos.
  5. Gerociencia y geroterapéutica; bases moleculares del envejecimiento saludable y prevención de las enfermedades del envejecimiento.
  6. Cuidados de largo plazo: mejoras en información, conocimiento y mecanismos de provisión.
  7. Promoción del bienestar individual y social a través de nuevas tecnologías y enfoques analíticos.
  8. Privacidad en línea, discriminación de precios y revelación de información por parte de los consumidores.
  9. Predicción de catástrofes naturales.
  10. Captura, almacenamiento y valorización de co2.
  11. Reducir el consumo futuro de energía y las emisiones de GEI en la industria.
  12. Nuevos métodos de almacenamiento, transporte y transmisión de energía para sistemas autónomos.
  13. Mejora de la sostenibilidad agrícola a escala territorial basada en los principios agroecológicos y en laboratorios vivientes.
  14. Desarrollo e integración de aplicaciones fotovoltaicas: agrovoltaica y solar flotante.
  15. Desarrollo de nuevos métodos alternativos para reducir la experimentación animal.
  16. Desarrollo de tecnologías habilitadoras para la industria 4.0: procesos de fabricación avanzada.
  17. Transición digital en el sector agroalimentario.
  18. Enseñanza y cultura del español y lenguas cooficiales.

Seran objecte d’ajut:

1. Els costos de personal (universitat no propi)
  2. Els costos d’adquisició i amortització d’actius materials (Adquisició sempre 3 anys, si no amortització)
  3. Els costos d’adquisició de material fungible, subministraments i productes similars
  4. Costos derivats de l’informe auditor (obligatori 2.500€)
  5. Costos de patents
  6. Costos de consultoria de gestió del projecte (si sou coordinadors fins 20.000€, molt aconsellable, ja que el grup és qui coordinarà la justificació de tots els membres)
  7. Contractes i assistències tècniques
  8. Costos de mobilitat
  9. Costos de compensació als subjectes experimentals que no estiguin vinculats laboralment amb l’entitat beneficiaria
  10. Costos Indirectes (Universitat - 15% dels directes)

Ens podeu demanar l'excel de càlcul de pressupost.

En tots els casos els projectes hauran d’iniciar-se al llarg de l’any 2022 però sempre en dates posteriors a la data de finalització del període de presentació de sol·licituds.

El pressupost dels projectes presentats en el marc d’aquesta convocatòria ha de ser com a mínim de 400.000 euros i d’un màxim de 2.000.000 d’euros.

Amb caràcter general, la intensitat màxima dels ajuts a projectes d’investigació industrial serà del 50% del cost finançable. Aquesta intensitat es podrà veure incrementada en 10 punts percentuals si l’ajut es concedeix a una mitjana empresa i en 20 punts en el cas de les petites empreses. A banda, es podrà afegir una bonificació de 15 punts percentuals addicionals en els següents supòsits:

• Si el projecte implica la col·laboració entre dos empreses, sempre que cap de les dues empreses sigui responsable de més del 70% del pressupost dels projectes i que en el projecte hi col·labori com a mínim una PIME o que es dugui a terme en un mínim de dos estats membre de la UE
  • Si el projecte implica la col·laboració entre una empresa i un o diversos organismes d’investigació, sempre que l’organisme d’investigació assumeixi un mínim del 10% dels costos subvencionables del projecte i tingui dret a publicar els resultats de la investigació.
  • Si els resultats dels projectes es difonen àmpliament per mitjà de fonts obertes.

Termini:

El termini de presentació de sol·licituds començarà el dia 14 de juny de 2022 i finalitzarà el dia 5 de juliol de 2022 a les 14:00 hores. Termini intern 30/06/2022.

Convocatòria: https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/834492/document/746609

FAQs, Documentacio: https://www.aei.gob.es/convocatorias/buscador-convocatorias/proyectos-lineas-estrategicas-2022/tramitacion-ayuda

Presentació: https://www.youtube.com/watch?v=YjMGEBHM4p0 i Diapositives: https://www.aei.gob.es/sites/default/files/news/field_file/2022-06/Presentaci%C3%B3n%20PLEfinal%202022.pdf

Contacte OITT: valoritzacio@udg.edu (poseu-vos en contacte al més aviat possible)