Investiga > Proyectos en colaboración público-privada (CPP)

Investiga

Proyectos en colaboración público-privada (CPP)

L'objectiu de la convocatòria d'ajuts a projectes de col·laboració publicoprivada és el suport a projectes de desenvolupament experimental en cooperació entre empreses i organismes de recerca, per tal de promoure el desenvolupament de noves tecnologies, l'aplicació empresarial de noves idees i tècniques, i contribuir a la creació de nous productes i serveis. (antigues retos colaboración) (19/01/2022 - 09/02/2022) Termini intern 07/02/2022

Projectes de col·laboració publicoprivada, destinades a finançar projectes de desenvolupament experimental en col·laboració entre empreses i organismes de recerca

Agrupació mínima de 2 entitats – una empresa + un organisme de recerca públic o privat.

Participació mínima – 10% per entitat.

Percentatges de participació empresarial – Mínim 51 % del pressupost total presentat, sense que cap entitat corri per si sola amb més del 70 % del pressupost esmentat.

Subvenció i préstec.

Subvenció – entitats pertanyents al sector públic, organismes de recerca privats i fundacions (públiques o privades).
Noves contractacions, amb caràcter indefinit i a temps complet, dinvestigadors amb el grau de doctor destinats a lexecució del projecte.

Préstec – empreses pertanyents al sector privat – màx. 95% dels costos finançats.
a) Tipus d'interès – 0%.
b) Termini màxim d'amortització - 10 anys: 3 anys de carència i 7 anys de devolució

Duració: 3 anys amb activitat en 2022

Pressupost mínim: 400.000€

Costes subvencionables: (Utilitzar l'excel a la Meva UdG)

• Costos de personal. Grups de cotització 1, 2 i 3. Organismes i entitats del sector públic i fundacions (públiques o privades) – costos marginals.
    Empreses i associacions empresarials-cost/hora màx. 50€.
    Els contractes laborals de caràcter temporal han d'indicar les fonts de finançament i els codis identificatius del projecte.
  • Costos de mobilitat: els estrictament necessaris per a la realització del projecte. Únicament s'admetran viatges referits a treballadors imputats a l'apartat de costos de personal i sempre que apareguin nominativament identificats a la justificació de la sol·licitud d'ajuda.
  • Costos d'adquisició, lloguer, arrendament financer (lísing), manteniment, reparació i amortització d'actius materials, com ara instrumental, equipament cientificotècnic i informàtic i altres elements necessaris per a l'actuació. – Amortització dels béns inventariables.

• Costos d'adquisició de material fungible, subministraments i productes semblants.

• Costos d'adquisició i/o amortització d'actius immaterials, incloent-hi programes d'ordinador de caràcter tècnic.

• Costos de sol·licitud de drets de propietat industrial i intel·lectual i altres costos derivats del seu manteniment, excepte per a grans empreses.

• Costos de recerca contractual, coneixements i patents adquirides o obtingudes per llicència de fonts externes, en condicions de plena competència.

• Costos de suport i assessorament en matèria d'innovació com ara consultoria de gestió, assistència tecnològica, serveis de transferència tecnològica, bancs de dades, ús i gestió de repositoris de dades i biblioteques tècniques, consultoria sobre l'ús de normes, manuals, documents de treball i models de documents, investigació de mercats, serveis d'etiquetatge, qualitat, assaig i certificació.
    Costos de consultoria de gestió del projecte -només a l'entitat representant de l'agrupació i sempre que aquests costos no formin part dels costos generals de l'entitat. – màxim de 20.000€.

• Altres costos derivats d'assessorament, realització d'estudis, difusió i publicitat.

• Costos de publicació i difusió de resultats, inclosos els que es puguin derivar de la publicació en revistes d'accés obert. – només per a entitats a costos marginals.

• Costos derivats de la formació del personal associat a l'actuació, incloent-hi els costos inherents a la preparació de les actuacions formatives i el material docent o formatiu.

• Costos de lloguer de sales, traducció, organització de conferències, esdeveniments, congressos i seminaris.

• Quotes a societats científiques nacionals i internacionals que es derivin directament de l'actuació.

• Costos d'utilització de serveis centrals de l'organisme sempre que tinguin tarifes públiques calculades d'acord amb la comptabilitat de costos.

• Costos d'utilització i accés a les infraestructures científiques i tècniques singulars (ICTS) i grans instal·lacions científiques, nacionals i internacionals.

• La despesa derivada de l'informe realitzada per un auditor, quan es requereixi la seva aportació. 1.200 €

• Costos indirectes - Fins al 25% de la despesa de mà dobra de lactuació per entitat i per anualitat

Presentació: https://www.aei.gob.es/sites/default/files/page/field_file/2022-01/Colaboraci%C3%B3n%20P%C3%BAblico%20Privada%202021%20FINAL.pdf

Webinari: https://www.youtube.com/watch?v=r4CKissJ3gc