Investiga > Ministerio Universidades: NOU Programa d'ajuts per la requalificació del professorat i la mobilitat

Investiga

El Ministeri d’Universitats ha creat un nou programa d’ajuts amb l’objectiu de fomentar la requalificació del sistema universitari espanyol i promoure el desenvolupament professional del personal docent i investigador, així com el de joves doctors.

Les universitats disposaran d’uns fons per a convocar i concedir ajuts per a la realització d'estades de formació en universitats i centres de recerca estrangers de prestigi així com en universitats espanyoles i en altres agents públics de el Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.

Així mateix es concedeixen ajudes a les universitats per a l’atracció de talent internacional.

Totes elles, en el seu conjunt, comptaran amb un pressupost total de 361.560.000 € per al període 2021-2023. El pressupost concedit a la Universitat de Girona és de 3.717.309 €, amb un mínim de 26 ajuts a concedir durant el període 2021-2023.

Els ajuts concedits podran tenir una durada d'entre un any i tres anys. Es divideixen en tres modalitats:

Ajuts Margarita Salas per la formació de joves doctors

• destinats a joves doctors i doctores que hagin obtingut el títol de doctor com a màxim als últims dos anys
  • durada de 2 o 3 anys
  • incorporació a una universitat o centre d'investigació diferent a aquell en el qual va realitzar la seva formació predoctoral i va obtenir el doctorat.
  • si l'estada es realitza en centres estrangers, l'últim any de l'ajut haurà de realitzar en una universitat espanyola
  • import mensual de 3.500 euros bruts per als que sol·licitin realitzar l'estada a l'estranger i 2.800 euros bruts per als que la realitzin a Espanya

Ajuts para la Requalificació del Personal Docent i Investigador

• destinats al professorat universitari Professor/a Titular d’Universitat, Professor/a Contractat Doctor, Professor Ajudant Doctor, o les figures de professorat laborals equivalents de caràcter autonòmic.
  • el Professor/a Titular d’Universitat, Professor/a Contractat Doctor no podrà superar 10 anys de servei en aquestes figures
  • durada d'1 a 3 anys per al professorat permanent i d'1 o 2 anys per als i les ajudants doctors.
  • serà requisit sol·licitar la incorporació en una universitat o centre d'investigació diferent a aquell en el qual té actualment la relació laboral.
  • els ajuts seran equivalents al sou actual més una prima addicional de mobilitat del 20% del sou brut

Ajuts María Zambrano per a l’atracció de talent

• destinats a personal investigador, espanyol o estranger, amb una trajectòria postdoctoral acumulada no inferior a 24 mesos en universitats o centres de R + D espanyols i / o estrangers diferents a el de la defensa de la tesi doctoral
  • durada d'1 a 3 anys, que es duran a terme en universitats espanyoles
  • caldrà justificar l'impacte de la seva incorporació a la requalificació de l'equip universitari d'acollida
  • import mensual 4.000 euros bruts

Totes les modalitats inclouen un pagament únic de com a màxim 3.500 € en concepte de despeses de trasllat.

Aquests ajuts van encaminats a concretar un dels principals objectius del projecte de l’actual Ministeri d’Universitats: la millora en la qualitat del sistema universitari espanyol.

Podeu consultar més informació a l’enllaç publicat al B.O.E.

Properament es concretarà el procediment a seguir per a la sol·licitud de les convocatòries de de cadascuna de les modalitats.