Investiga > UE: Programa CERV: Obertes convocatòries Drets d'Infància i Adolescència

Investiga

UE: Programa CERV: Obertes convocatòries Drets d'Infància i Adolescència

El reforç i la promoció dels drets i valors de la UE és una de les principals prioritats de la Comissió Europea. El nou programa "Ciutadania, igualtat, drets i valors" (Citizens, Equality, Rights & Values, CERV) reflecteix aquesta prioritat.

Convocatòries obertes

• Convocatòria per propostes per la protecció i promoció dels drets de la infància i l'adolescència (Pilar 2: Igualtat, drets i igualtat de gènere)

Data límit: 07 Setembre 2021

Prioritat política pel 2021: contribuir a donar resposta a l'impacte de la pandèmia COVID-19, mitjançant la promoció de formes d’incorporar els drets dels infants en les respostes d’aquesta i qualsevol altra situació d'emergència.

Pressupost disponible: 2,16M euros

Finançament: les propostes concedides rebran un màxim del 90% del pressupost presentat.

Més informació: Funding & tenders (europa.eu)

• Convocatòria per propostes per la prevenció i lluita contra la violència de gènere i la violència contra nens i nenes (Pilar 4: Daphne)

Data límit: 15 Juny 2021

Prioritats polítiques pel 2021:

1. Detecció precoç, prevenció, protecció i / o suport a dones, nens, nenes, i joves víctimes o possibles víctimes de violència, amb atenció específica degut a situacions emergents de la pandèmia COVID-19

Pressupost disponible: 13,47M euros

2. Prevenir la violència masclista abordant les masculinitats i elscompromís d’homes i nois

Pressupost disponible: 4,22M euros

Més informació: Funding & tenders (europa.eu)

Sobre el programa

Disposa d’un pressupost global de 1.500 milions d'euros per al pròxim període de 7 anys (2021-28), el que representa el fons més gran de la UE per a la promoció i protecció dels drets fonamentals, regla de dret i democràcia a la UE.

Hi ha 292 milions d’euros disponibles pels any 2021 i 22, destinats a traduir els objectius de la UE en resultats pràctics sobre el terreny, proporcionant oportunitats de finançament a les organitzacions de la societat civil actives a nivell local, regional, nacional i transnacional, dedicades a la defensa dels valors i drets de la UE.

El programa consta de quatre pilars:

1. Valors de la Unió: per protegir i promoure els valors de la Unió Europea
  2. Igualtat, drets i igualtat de gènere: per promoure drets, no discriminació i igualtat, inclosa la igualtat de gènere, i avançar en la transversalitat de gènere i en la transversalitat de la no discriminació
  3. Participació i participació de la ciutadania: per promoure el compromís i la participació de la ciutadania en la vida democràtica de la UE i els intercanvis entre ciutadania de diferents estats membres, sensibilitzant la seva història europea comuna
  4. Daphne: per prevenir i combatre la violència masclista i la violència contra els nens i les nenes.

El nou programa CERV es basa en l'èxit dels dos programes predecessors "Drets, igualtat, ciutadania" i "Europa per a la ciutadania". Aquests dos programes van donar suport a un total de 2887 projectes que van reunir 15 777 organitzacions en els darrers set anys.

Work programme 2021-22: https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/1_en_annexe_acte_autonome_part1_v8.pdf

Més informació: https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/programmes/cerv