Investiga > UE: Recerca en Reptes Europeus des de les Ciències Socials i Humanitats

Investiga

UE: Recerca en Reptes Europeus des de les Ciències Socials i Humanitats

Convocatòria oberta per fer front als reptes europeus com les crisis econòmiques, la desigualtat social, la migració, el populisme i el nacionalisme, l’erosió de la democràcia, la desinformació, el terrorisme i la ciberseguretat.

Objectiu

Des de fa anys, Europa s’enfronta a una sèrie de reptes greus que causen friccions entre els estats europeus i només es poden abordar col·lectivament. Davant d’aquests reptes, la Fundació Volkswagen vol estimular la investigació bàsica sobre qüestions que afecten Europa i la Unió Europea, fomentar estudis comparatius i reforçar la col·laboració acadèmica entre els acadèmics europeus.

Per a aquesta convocatòria, la Fundació Volkswagen busca projectes impulsats per la innovació sobre reptes que encara no s’han abordat i que acaben d’aparèixer (per a projectes finançats anteriorment, vegeu la base de dades dels projectes concedits).

Elegibilitat

Àrea de recerca: La convocatòria s’adreça a investigadors i investigadores en ciències socials i humanitats.

Pressupost: fins a 1 milió d’euros per consorcis amb tres socis; fins 1,5 milions d'euros, per consorcis amb 5 socis.

Durada dels projectes: màxim 48 mesos (4 anys).

Consorcis: 3-5 investigadors/investigadores d’un mínim de 3 països europeus. La coordinació ha de ser des d’una universitat o centre de recerca d’Alemanya.

És especialment desitjable una col·laboració amb institucions del sud i de l’est d’Europa. La qualificació científica dels joves acadèmics ha de ser un element central de cada projecte de recerca.

Termini de presentació: 7 de juliol de 2021 (Actualment s’estan revisant els requisits per a la convocatòria; la informació definitiva es donarà a la primavera de 2021).

Les sol·licituds s’han de presentar mitjançant el sistema d’aplicacions electròniques de la Fundació Volkswagen.

Més informació: https://www.volkswagenstiftung.de/en/funding/our-funding-portfolio-at-a-glance/challenges-for-europe

Si necessiteu més informació sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu