Investiga > UE: Nit de la Recerca

Diferents localitzacions
Format:
Web:

La Nit Europea de la Recerca se celebra cada any l’últim divendres de setembre en més de 300 ciutats de 30 països de tota Europa. El seu objectiu és apropar la recerca, la innovació i els seus protagonistes, els científics i científiques, a la ciutadania d’una forma planera i divertida. Així, tot tipus de públic, des d’escoles, famílies i canalla fins a joves o adults de totes les edats, podreu conèixer i ser partíceps de la ciència del vostre territori a través de diferents activitats com tallers, xerrades, espectacles, experiments, observacions astronòmiques i jocs.

A Girona, la Nit Europea de la Recerca tindrà lloc el dia 30 de setembre, amb una festa a la Casa de Cultura de Girona! Des de les 5 de la tarda, investigadors i investigadores de la Universitat de Girona oferiran tallers per explicar la seva recerca de forma que hi puguin participar públics de totes les edats, sobretot els futurs petits i petites recercaires. La festa estarà amenitzada per en Dani Jiménez, que ens mostrarà com d'espectacular és la ciència, i com la trobem en el nostre dia a dia.

Les activitats de la Nit de la Recerca a Girona començaran el dimecres 28 amb un cicle de 3 dies de xerrades adreçades als instituts a la mateixa Casa de Cultura. Hi podreu trobar “Aigua, essencial en la nostra vida!“, “Robots i humans construint un món millor” i “Quàntica, tot és ciència quàntica!”.

El dijous 29, i en col·laboració amb Fundació La Caixa, al CaixaForum de Girona podreu gaudir d’una sessió de microxerrades a partir de 2/4 de 7 de la tarda titulada "Què fa la ciència per tu i per mi?", on investigadors i investigadores ens explicaran com la seva recerca ens ajuda en el nostre dia a dia.

La festa de la recerca continuarà el dissabte 1 d'octubre, a les 5:30 de la tarda, on les famílies podran gaudir de tallers portats a terme per investigadors i investigadores de la Universitat de Girona a les instal·lacions del CaixaForum de Girona.

Durant la setmana del 30 de setembre es podrà visitar, a la Casa de Cultura, l'exposició  “Científiques catalanes 2.0”, que pretén donar una major visibilitat al paper estratègic de les dones científiques del nostre territori, que es preocupen per comunicar la ciència a fi de contribuir a crear i divulgar rols i models femenins, especialment en els àmbits de les ciències i les enginyeries. Aquest projecte ha estat coordinat pel Grup de Perspectiva de Gènere de l’ACCC, que compta amb més de 20 integrants, totes professionals de la comunicació, la divulgació, i el periodisme, així com la recerca científica

L'Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA), situat a Monells, ofereix també, el dissabte 1 d'octubre a les 11h, una visita guiada i la xerrada "Vols conèixer la recerca que fem al voltant de la llet?per tal de donar a conèixer com l’IRTA fa front als diferents reptes científics al voltant de la producció d’aquest aliment.

Aquest projecte està cofinançat pel programa de recerca i innovació Horizon Europe de la Unió Europea sota el projecte NitRecerCat (101061189).