Investiga > UE: PRIMA 2021: 64M€ per finançar 46 projectes en l'àrea mediterrània

Investiga

La quarta convocatòria PRIMA 2021 té previst obrir a finals del mes de febrer 2021 per finançar 46 projectes innovadors (accions de recerca RIA i innovació IA) en els quals invertirà un total de 64M€.

El Secretariat del programa ha publicat un document orientatiu amb la descripció de les 5 convocatòries (7 tòpics) previstes sota les 2 seccions.

Secció 1: 33 M€

• Thematic área 1: Water management: Topic 1.1.1-2021 (RIA) Sustainable soil and water management for combating land degradation and desertification and promoting ecosystem restoration
  • Thematic área 2: Farming systems: Topic 1.2.1-2021 (IA) Increasing environmental and socio-economic performance of small-scale farming systems through improvements in organisational aspects and new value chain governance models
  • Thematic área 3: Agrofood chain: Topic 1.3.1-2021 (IA) Increase adherence to the Mediterranean diet as a sustainable pattern including environmental, social and health aspects
  • Nexus theme: Topic 1.4.1-2021 (IA) Leveraging knowledge on the Nexus management of Water-Energy-Food-Ecosystems resources in the Mediterranean region: from concepts to practical solutions

Secció 2: 35,5M€

• Thematic area 1: Water management: Topic 2.1.1 (RIA) Alleviating Mediterranean water scarcity through adaptive water governance
  • Thematic area 2: Farming systems:  Topic 2.2.1 (RIA) Up-scaling field practices based on organic agriculture to increase ecosystem services and biodiversity, to adapt the small farming systems to climate change and to increase farmers incomes
  • Thematic area 3: Agrofood chain: Topic 2.3.1 Increasing the resilience of small-scale farms to global challenges and COVID-like crisis by using adapted technologies, smart agri-food supply chain and crisis management tools

Terminis previstos:

La presentación de propostes es fa  en 2 fases amb els seguents terminis de la fase 1

• Secció 1: 13/04/2021
  • Secció 2: 21/04/2021

Les dades son orientatives i es confirmaran amb la publicació del Programa de Treball Anual (AWP2021) un cop aprovat per la Comissió Europea.

En el programa PRIMA (2018-2024) finança projectes R+D+i en 3 àrees temàtiques prioritàries definides en la seva Agenda Estratègica de la R+i, concretament: gestió de l’aigua, sistemes agrícoles i cadena agroalimentàries sostenibles, així com en temes transversals a les mateixes.

El programa està cofinançat entre la Comissió Europea (mitjançant els programes Marc H2020 i HEU) i els 19 països participants, d’ells 11 de la UE i 8 del Mediterrani meridional.

PRIMA s’organitza en convocatòries anuals estructurades en 3 seccions, la primera secció finançada pel programa Marc de la CE i la segona secció finançada pels països participants.

Els participants espanyols, organismes públics, seran finançats per l’Agencia Estatal de Investigació (AEI) i les empreses per CDTI.

Si voleu accedir a un document orientatiu, cliqueu aquí

Podeu obtenir més informació sobre PRIMA accedint al següent enllaç