Investiga > Programa Tecnològic Aeronàutic

Investiga

Programa Tecnològic Aeronàutic

El Govern publica la primera convocatòria del Programa Tecnològic Aeronàutic amb 35 milions d'euros en subvencions Impulsat pel Ministeri de Ciència i Innovació a través de CDTI. La universitat pot anar subcontractada.

L'execució del Programa Tecnològic Aeronàutic (PTA), dissenyat i gestionat pel CDTI, donarà suport a tots els agents amb capacitats tecnològiques aeronàutiques (empreses, universitats, centres tecnològics, etc.) i serà finançada amb fons Next Generation EU, en el marc del Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la UE i del Component 17 (Reforma institucional i enfortiment de les capacitats del sistema nacional de ciència, tecnologia i innovació) del Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya. S'espera que, al llarg del període d'execució del pla, es mobilitzin més de 300 milions d'euros entre fons públics i privats.

El PTA donarà suport a l'execució de projectes aeronàutics de R+D+I empresarial que permetin generar un efecte d'arrossegament sobre tota la cadena de valor en els següents àmbits:

• Eficiència i avió zero emissions.
  • UAVs.
  • Noves aeronaus multipropòsit i sistemes.

Modalitats de participació:

Modalitat PTA Grans Empreses:

Els projectes subvencionables hauran de tenir un pressupost elegible mínim de 5.000.000 euros i màxim de 12.000.000 euros. El pressupost elegible mínim per empresa serà de 500.000 euros en el cas de gran i mitjana empresa i de 250.000 euros en el cas de la petita empresa. Durada Els projectes hauran de ser plurianuals i una part dels mateixos s'ha de fer en 2021. Els projectes tindran una durada de dos, tres o quatre anys naturals, de manera que hauran de finalitzar al 31 de desembre de 2022, al 31 de desembre de 2023 o al 31 de desembre de 2024, respectivament. Mida de l'agrupació beneficiària Cada agrupació ha d'estar constituïda per un mínim de tres i un màxim de sis empreses. L'empresa que representi l'agrupació haurà de ser gran empresa i, al menys, un dels socis ha de ser una petita o mitjana empresa.

Modalitat PTA PIMES:

Els projectes subvencionables hauran de tenir un pressupost elegible mínim de 2.500.000 euros i màxim de 5.000.000 euros. El pressupost elegible mínim per empresa serà de 200.000 euros. Durada Els projectes hauran de ser plurianuals i una part s'ha de fer en l'any 2021. En concret, tindran una durada de dos o tres anys naturals, de manera que hauran de finalitzar al 31 de desembre de 2022 o al 31 de desembre de 2023, respectivament. Mida de l'agrupació beneficiària Cada agrupació ha d'estar constituïda per un mínim de dos i un màxim de quatre empreses. L'empresa que representi l'agrupació haurà de ser mitjana i la resta de socis hauran de ser PIMES.

El termini de presentació de sol·licituds començarà el pròxim 19 d'abril i finalitzarà el 7 de juny de 2021, a les 12.00 hores del migdia, hora catalana.

Convocatòria: https://www.ciencia.gob.es/stfls/MICINN/Ministerio/FICHEROS/BOE_B_2021_16882.pdf

Més Info: https://www.ciencia.gob.es/portal/site/MICINN/menuitem.edc7f2029a2be27d7010721001432ea0/?vgnextoid=13689c39171b8710VgnVCM1000001d04140aRCRD

Contacte OITT: valoritzacio@udg.edu