Instituts > Estudi sobre benestar subjectiu i seguretat en infants de 10 i 12 anys

Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV)

Estudi sobre benestar subjectiu i seguretat en infants de 10 i 12 anys

La recerca s’ha realitzat en 3 països

La Dra. Mònica González i el Dr. Ferran Casas del grup de recerca en Infància, Adolescència, Drets dels Infants i la seva Qualitat de Vida (ERIDIQV) són els autors d’un estudi que ha tingut entre els seus objectius explorar l’efecte de sentir-se segur en diferents contextos i de sentir-se cuidat i respectat per les persones rellevants (com ara els progenitors, altes membres de la família, professors i amics). El treball s’ha realitzat juntament amb la Dra. Lívia Bedin i el Dr. Jorge Castellá de la Universidad Federal de Río Grande del Sur (Brasil), i el Dr. Jaime Alfaro de la Universidad del Desarrollo (Xile).

La recerca ha estat publicada a la revista Applied Research in Quality of Life. La mostra estudiada és de 3790 infants de 10 anys i 2780 infants de 12 anys procedents de tres països: Espanya, Brasil i Xile.

Els resultats indiquen que tenir uns progenitors que escolten i tenen en compte ies opinions dels infants és molt important pel benestar subjectiu dels infants en tots els contextos. L’anàlisi completa per països i per edat pot llegir-se a: https://link.springer.com/article/10.1007/s11482-023-10151-6