Instituts > Nou treball del Dr. Fran Calvo en l’àmbit de les persones sense llar

Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV)

Nou treball del Dr. Fran Calvo en l’àmbit de les persones sense llar

Es tracta d’una publicació a la revista Journal of Homelessness

El Dr. Fran Calvo, membre de l’Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida i del Grup de Recerca en Psicologia de la Salut ha publicat els seus darrers resultats en recerca sobre les persones en situació sense llar de Girona en col·laboració amb membres del Centre d’Atenció Primària Santa Clara de Girona (la Dra. Rebeca Alfranca, la Dra. Mercè Salvans i la Sra. Anna Julia), el Dr. Oriol Turró, professor associat de la Universitat de Girona i el Dr. Xavier Carbonell, catedràtic de la Universitat Ramon Llull. La recerca mostra els resultats de les accions dirigides a pal·liar la crisi de la pandèmia per COVID-19 durant la primera onada i adreçades a persones en situació de sense-llar. L’article conclou que les persones en situació de sense llar van ser més vulnerables de patir infecció per COVID-19 que la població general i que les variables predictores d’un major risc d’infecció van ser l’edat (ésser més jove), l’espai on va conviure la persona durant la pandèmia (sent el macropavelló creat específicament per a confinar les persones sense llar un factor de risc de contagi), el fet de ser immigrant (haver nascut fora d’Espanya) o patir un trastorn per ús de substàncies.

Es pot accedir a l’article complet en anglès aquí: https://ojs.lib.uwo.ca/index.php/ijoh/article/view/13660/12058

I en castellà aquí: https://ojs.lib.uwo.ca/index.php/ijoh/article/view/13660/12057