Instituts > Mireia Cots ha presentat una comunicació al VIII Congrés Internacional 'Investigación y Género'

Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV)

La sociòloga Mireia Cots Melero, doctoranda de la UdG, membre del grup DIGECIC, juntament amb la Dra. Teresa Cabruja han presentat una comunicació al VIII Congrés Internacional “Investigación y Género”, realitzat  a la Universitat de Sevilla, al Campus Ramón y Cajal, els dies 23 i 24 de juny.

La comunicació presentada amb el títol “Resignificando y deconstruyendo experiencias/narratives materno-filiales  autobiográficas en relación a la “salud mental” para comprenderlas como “malestares” desde una perspectiva de genero e itnerseccional: el caso de la sintomatología depressiva”, analitza les avantatges d’incorporar els avenços d’un anàlisi epistemològic i metodològic  amb perspectiva de gènere al tema de les relacions entre mares amb diagnòstics de salut mental i l’impacte en les experiències i testimonis de les filles. En concret, es revisen  diferents sentiments i emocions, com la culpa, la sobreresponsabilitat o altres,  en relació a les contradiccions dels mandats de gènere, a les condicions socio-econòmiques i interseccionals de les seves vides, les seves resistències i malestars per  abordar el tema de la tesi doctoral en curs.

Molts malestars depenen de viure en condicions de desigualtat per raó de sexe, gènere, cultura, economia i altres relacions de poder,  raó per la qual una gran part del treball en psicologia s’ha de revisar ja que el que es defineix com a psicopatologia o trastorn de la personalitat, pot restar a nivell teòric o professional “cec al gènere”.

Link web Congrés: https://gestioneventos.us.es/77179/detail/viii-congreso-universitario-internacional-investigacion-y-genero-2022.html;