Grups de recerca > La revista CANCERS publica un article dels grups de recerca TargetsLab-Oncologia i GREP de la UdG

Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

La prestigiosa publicació publica l'article sobre l’efecte anti-tumoral d’un enzim d’àcids grassos en els pacients amb càncer de pulmó. L’ article està firmat, entre d’altres, pels investigadors de TargetsLab-Oncologia i GREP Joaquim Ciurana, Teresa Puig, Santiago Ruiz-Martínez, Sònia Palomeras i Emma Polonio.

L’article titulat “El bloqueig de l’enzim sintasa d’àcids grassos (FASN) té activitat anti-tumoral en models de càncer de pulmó resistents a les actuals teràpies” es publica en una edició especial de la revista CANCERS, que s’ocupa de la influència dels compostos bioactius naturals en l’augment i la disminució dels càncers.

El càncer de pulmó de cèl·lula no petita (NSCLC) té molt mal pronòstic. Els pacients amb alteracions al receptor de membrana EGFR es poden tractar amb els fàrmacs inhibidors tirosin quinasa (TKIs). No obstant, en un temps d’entre 9-16 mesos la majoria de pacients generen resistència a aquests fàrmacs. La recerca demostra que inhibidors del metabolisme d’àcids grassos, en concret de l’enzim sintasa d’àcids grassos o FASN, tenen efecte anti-tumoral en diferents models de càncer de pulmó resistents als TKIs.

Aquest treball és el primer resultat d’una recerca que estan duent a terme conjuntament investigadors de la Universitat de Girona, (Targetslab-oncologia, GREP i LIPPSO) i de la Universitat de Barcelona. La recerca continuarà en una segona fase amb mostres de pacients amb NSCLC de l’Institut català d’oncologia(ICO) de l’Hospital Dr. Josep Trueta de Girona.

L’article publicat a CANCERS (indexada al primer quartil d’ISI WoK i amb un factor d’ impacte de: 6,125) es pot consultar als següents links.

Abstract: https://www.mdpi.com/2072-6694/12/5/1283

PDF: https://www.mdpi.com/2072-6694/12/5/1283/pdf