Grups de recerca > Presentació dels resultats de la recerca SomAquí!

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Els resultats del projecte SomAquí! projecte, s’han presentat el dijous 26 de gener al CaixaForum Macaya, a Barcelona, en un acte titulat “El paper dels infants i els adolescents en la detecció de la violència masclista. Què s’hi pot fer des dels centres educatius?” Més de 160 persones estaven interessades conèixer en els detalls que es desprenen de l’estudi.

La directora de l’Observatori Social de la Fundació ”La Caixa”, Arantxa Ribot; i, per part de la Generalitat de Catalunya, la Secretària d’Infància, Adolescència i Joventut del Departament de Drets Socials, Núria Valls Carol; i la Directora General d’Alumnat del Departament d’Educació, Anna Chillida Fila, han obert l’acte.

Seguidament, els responsables científics de l’estudi i membres del grup de recerca Liberi de la Universitat de Girona Carme Montserrat i Pere Soler han compartit els resultats de les enquestes i la proposta de model d’actuació. A continuació, la Sub-directora General d’Orientació, Participació i Benestar de l’Alumnat del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Roser Cervera, ha donat a conèixer la Unitat de Suport a Alumnat en Situació de Violència (USAV).

L’acte ha comptat amb la intervenció dels infants que han participat en l’execució de l’estudi, els quals han explicat la seva experiència i reflexions sobre els resultats. També s’han exposat els casos de dos centre educatius, l’escola Castellum (Sant Julià de Ramis, Girona) i l’institut Joan Puig i Ferreter (La Selva del Camp, Tarragona) que ha presentat la comissió d’igualtat de l’Institut impulsada per l’alumnat.

L’acte l’ha clausurat la professora i codirectora al Connect Centre for International Research on Interpersonal Violence and Harm de Universitat Central Lancashire (Regne Unit) Nicky Stanley amb la conferència“Violence and abuse prevention in schools: starting early”.

Podeu accedir a tota la informació del projecte en el següent enllaç.

Se n'ha fet ressó a diversos mitjans arreu del territori, entre ells El Diari de Girona, El Punt Avui, Nació Digital, TV Girona i la Vanguardia: