Grups de recerca > La Lara Morcillo, la Mireia Sala, i l’Eduard Carrera participen en les JoDoc 2022

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Tres membres del LIBERI (Mireia Sala, Lara Morcillo i Eduard Carrera) van presentar les seves respectives tesis doctorals a les VI Jornades d'Investigadors Predoctorals de la Universitat de Girona. Les jornades es van celebrar entre el 30 de maig i el 2 de juny de 2022 a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UdG.

Tots tres van fer una conferència l'1 de juny, a la Sessió 9 sobre sostenibilitat i canvi social, per exposar les seves recerques.

La Lara Morcillo va presentar la seva tesis titulada 'Realitats i mites de la participació juvenil en la comunitat', on aborda la necessitat de comprendre què significa participar per les persones joves i les organitzacions juvenils amb la intenció de formular noves propostes que afavoreixen aquesta participació i que alhora puguin beneficiar la comunitat.

La Mireia Sala va presentar el plantejament i els primers resultats de la tesi 'Empoderament juvenil comunitari, eina per la transformació social. Reptes i possibilitats', que problematitza el baix nivell de participació de joves a les seves comunitats en els projectes socioeducatius encarats a l'empoderament i revisa la contribució dels professionals de joventut en els processos de participació comunitària de les persones joves, tant des de l'òptica professional com des d'un punt de vista jove.

L'Eduard Carrera va presentar l'estudi 'Mediació comunitària i vulnerabilitat. Reptes i aprenentatges a partir d'un cas d’estudi', que vol oferir una panoràmica a com des de la mediació comunitària es pot acompanyar en l'autoorganització de les comunitats, i com el seu empoderament pot ajudar a donar resposta a les vulnerabilitats socials.