Grups de recerca > Membres de Liberi editen el llibre "Working with Young People" amb Oxford University Press

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Pere Soler i Anna Planas, membres de Liberi, juntament amb Xavier Úcar (UAB) han editat el llibre Working with Young People A Social Pedagogy Perspective from Europe and Latin America, que aprofundeix en el treball educatiu amb joves. El llibre està escrit des de la perspectiva de la pedagogia social amb l’objectiu de donar valor a aquest àmbit d’intervenció i posar de relleu tant el discurs pedagògic com les pràctiques que l’exemplifiquen.

L’obra està organitzada en tres grans blocs amb diferents capítols. La introducció té com a objectiu preparar els lectors per l'enfocament de la pedagogia social en el treball amb joves. S'hi exposa breument la seva situació actual al món i es relaciona amb les principals professions en què s'encarna en diferents contextos socioculturals: la pedagogia social, l'educació social i el treball social. En el primer bloc es presenta el marc i els paràmetres sociopedagògics, teòrics i pràctics en els quals es desenvolupa el treball amb joves a Europa i Amèrica Llatina. En el segon bloc de capítols es tracten les polítiques de joventut i la formació i professionalització dels educadors i dels que treballen amb joves. L'últim bloc es centra en algunes pràctiques socioeducatives amb joves que inclouen la justícia juvenil, el procés d'inclusió social, la participació dels joves en la vida digital o la transició a la vida adulta. L’aportació vol contribuir al procés de construcció personal dels joves en el marc de la comunitat en què viuen.