Grups de recerca > Dones joves, no heterosexuals i amb feina, principals víctimes d'assetjament sexual

Grup de Recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS)

La revista BMC Public Health acaba de publicar un estudi liderat per la Laura Vall·llosera, Gemma Renart, Laura Serra i Carme Saurina, investigadores del GRECS, amb la col·laboració de l'Escola de Salut Pública del ISCIII i la Universitat d’Alacant. Aquest equip ha treballat col·laborativament en el marc del grup en Epidemiologia i Salut Pública de CIBERESP.

El treball ha realitzat 2.515 entrevistes a homes i dones de 18 a 35 anys, residents a l’Estat espanyol, entre el 15 i el 28 d'octubre del 2020 a través de l'Enquesta Violència Sexual a Joves. L'objectiu era analitzar la prevalença i els factors associats a l'assetjament sexual diferenciant els períodes d’abans, durant i després del confinament. Com a factors associats, s’han tingut en compte variables sociodemogràfiques, d’atracció sexual i de relació de parella, el país de naixement, haver tingut una feina remunerada o no en els darrers 12 mesos, el nivell d’estudis, l’orientació sexual, l’edat i el sexe.

Com a resultats principals: el percentatge de prevalença al grup d'edat de 18 a 24 anys va ser el doble de l'observat al grup de 30 a 35; les dones joves amb orientació no heterosexual i amb feina són les principals víctimes de l'assetjament sexual; en l'època de confinament motivat per la pandèmia de la COVID-19, va reduir l'assetjament presencia i; aquest s'ha traslladat dels espais públics a l'entorn digital.

Laura Vall-Llosera Casanovas, Laura Serra, Carme Saurina Canals, Belén Sanz-Barbero, Carmen Vives-Cases, Maria José López, Laura Otero-García, Gloria Pérez & Gemma Renart-Vicens, BMC Public Health volume 22. Article number: 1888 (2022) - https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12889-022-14264-9