Grups de recerca > Pla Estratègic de Recerca i Innovació en Salut (PERIS)

Grup de Recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS)

Pla Estratègic de Recerca i Innovació en Salut (PERIS)

Maria Antònia Barceló (com a co-Investigadora Principal) i Marc Saez (com a col·laborador) participen en el projecte “L’impacte indirecte de la pandèmia: determinants i conseqüències de l’accés als serveis públics d’atenció primària durant la pandèmia de COVID-19”, finançat pel Pla Estratègic de Recerca i Innovació en Salut (PERIS) que atorga el Departament de Salut, Generalitat de Catalunya.

El projecte “L’impacte indirecte de la pandèmia: determinants i conseqüències de l’accés als serveis públics d’atenció primària durant la pandèmia de COVID-19” ha rebut una de les vint-i-dues beques del Pla Estratègic de Recerca i Innovació en Salut (PERIS) que atorga enguany el Departament de Salut, Generalitat de Catalunya.

El Investigador Principal del projecte és el Dr. Josep Vidal Alaball, metge de família del CAP Navàs i cap de l’Àrea de Recerca i Innovació de l’Institut Català de la Salut (ICS) a la Catalunya Central, i la co-Investigadora Principal és la Dra. Maria A. Barceló, Doctora en Estadística i Investigadora Principal del projecte 'Desigualtats en salut i COVID-19'. La resta d'investigadors procedeixen  de l'IDIAP Jordi Gol, del ICS Catalunya Central, de la University of Winconsin-Madison, del Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES), Universitat Pompeu Fabra i de la Universitat de Girona.

El projecte, que ha estat el segon millor valorat, té com a objectiu analitzar l’impacte de la pandèmia sobre la salut de la població de Catalunya. S’investigaran els efectes de la pandèmia sobre les malalties cròniques, s’analitzarà si la salut de les dones s’ha vist afectada particularment per la COVID-19 i quin rol ha jugat la telemedicina (eConsulta, atenció telefònica, La Meva Salut, etc.), entre d'altres. Vidal diu que “esperem poder treure conclusions sobre quines són les persones i malalties que, de forma directa i indirecta, més han patit el daltabaix sanitari provocat per la COVID-19. Ens esforçarem perquè aquestes reflexions siguin al màxim d’útils per planificar la sanitat postpandèmica a Catalunya”.

Més informació en: https://icscatalunyacentral.cat/2022/07/18/el-cap-de-recerca-de-lics-catalunya-central-rep-una-de-les-beques-dinvestigacio-en-atencio-primaria-mes-importants-que-atorga-salut/