Grups de recerca > Quart Seminari Recerca GRECS (presencial i virtual) curs 2021-2022

Grup de Recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS)

Quart Seminari Recerca GRECS (presencial i virtual) curs 2021-2022

13-01-2022. El Dr. Pablo Juan Verdoy, de la Universitat Jaume I, juntament amb el Somnat Chaudhuri, estudiant de doctorat del GRECS , van impartir el quart seminari de recerca del GRECS, curs 2021-2022 'Modelatge espacial avançat mitjançant INLA: Beneficis i reptes'. El seminari, presencial i virtual, es va impartir a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona.

Títol:  Modelatge espacial avançat mitjançant INLA: Beneficis i reptes.

Resum: En aquest seminari és discutirà la implementació de la metodologia Bayesiana mitjançant l’aproximació integrada de Laplace (INLA) amb equacions diferencials parcials estocàstiques (SPDE) en procesos de modelització espacial. Introducció a “Network Mesh” i comparació amb la malla de regió tradicional. Es destacarà el paper de la no estacionarietat quan hi ha barreres de dispersió (“dispersal barriers”) en forma de característiques geogràfiques o intervencions de control de malalties i les seves posibles solucions mitjançant “Models de Barrera” (Barrier Models) a INLA. Per últim, es mostrarà una aplicació per dissenyar un model espai-temporal per proporcionar prediccions del nombre d’accidents de tràfic en qualsevol segment de carretera i es veurà com pot generar més d’un mapa de risc de tota la xarxa viària de la ciutat de Barcelona, Espanya. Els mapes de risc resultants proporcionen información per identificar rutes segures entre els punts d’origen i de destinació i poden ser útils per a la prevenció d’accidents i mesures multidisciplinàries de seguretat viària estesa.

Ponent: Dr. Pablo Juan Verdoy de la Universitat Jaume I (UJI) i Somnat Chaudhuri, estudiant de doctorat del GRECS.

Dia i hora: Dijous dia 13 de gener a les 12h.

Lloc: aula 27 de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.