Grups de recerca > El projecte fun-METANET engega motors.

Grup de Recerca en Ecologia Aquàtica (EcoAqua)

El projecte fun-METANET engega motors.

Fun-METANET és un projecte que pretén avançar en l'estudi de metacomunitats, utilitzant un enfocament de xarxes funcionals per a comprendre millor la contribució de les espècies a la diversitat funcional dels sistemes a escala regional. Tot això fent servir llacunes, majoritàriament mediterrànies, i la seva fauna aquàtica, com a sistemes model.

Així, l'objectiu principal del projecte és elaborar un marc general que integri xarxes funcionals d'espècies sota una perspectiva metacomunitària permetent avançar en el coneixement de la relació entre biodiversitat i funcionament dels ecosistemes. Per a això analitzarem els canvis observats a la xarxa funcional d'espècies al augmentar l'escala, tant temporal com espacial i determinarem la importància de la connectivitat espacial sobre l'estructura de la meta-xarxa.

El coneixement adquirit en el projecte serà molt valuós per als gestors en l'àmbit de la conservació de la biodiversitat, ja que permetrà: 1) identificar espècies que mostren baixa redundància funcional (interessants per preservar la integritat de l'ecosistema, ja que presenten una funcionalitat única ), i 2) comprendre el paper de cada localitat per a la connectivitat espacial de la meta-xarxa, el que podria ajudar en la presa de decisions alhora de prioritzar els llocs essencials per preservar la dinàmica metacomunitària i millorar les decisions de gestió com el disseny de plans de monitorització.

Per més informació visita la nostra web: https://stephigascon.wixsite.com/fun-metanet