Grups de recerca > ERIDIQV > Projectes de recerca > El benestar subjectiu de 9 a 16 anys

Infància, adolescència, drets dels infants i la seva qualitat de vida

El benestar subjectiu de 9 a 16 anys

Estudi longitudinal (continuació) i avaluació d'intervencions amb TIC per millorar el benestar escolar

Descripció

Aquest projecte es fonamenta en els resultats obtinguts pe l’equip d’investigació en els tres darreres projectes I+D relatius al benestar subjectiu en la infància y l’adolescència. L’estudi longitudinal iniciat en el darrer I+D (PSI2010-19404) va significar obrir una línia d’investigació innovadora, no només en relació amb la feina interna de l’equip dels deu anys anteriors (basada en estudis transversals), sinó també per a l’equip en el context internacional, situant-lo en el nucli dels debats internacionals que es desenvolupen sobre aquesta temàtica, incrementant les seves col·laboracions amb altres equips de recerca, donada la manca de dades disponibles entre 10 i 14 anys amb població general (no clínica).

El projecte perseguia un doble objectiu: (1) Donar continuïtat a l’estudi longitudinal sobre el benestar subjecti de nens i nenes dels dos darrers cursos de educació primària (5è i 6è) i d’adolescents dels quatre cursos d’educació secundària obligatòria, iniciat el 2011-2012 i continuat el 2012-2013, amb la finalitat d’aprofundir en la comprensió del funcionament del benestar subjectiu en aquestes edats i d’augmentar el nostre coneixement sobre els canvis que es produeixen en el benestar entre els 9 i els 16 anys, d’any en any. (2) Desenvolupar intervencions pilot en alguns centres educatius mitjançant una aplicació informàtica innovadora, a partir dels coneixements adquirits en els projectes anteriors i dels resultats afegits del nou projecte, amb l’objectiu d’incrementar el benestar escolar durant la transició de primària a ESO, amb presumible impacte sobre el seu benestar subjectiu global, i potencial reducció de risc d’inadaptació i de fracàs escolar en un període d’especial vulnerabilitat pels estudiants.

Estudi longitudinal del benestar subjectiu i escolar entre els 10 i els 18 anys: resultats de 6 anys de recollida de dades

Descarregar Pdf
Estudio longitudinal del bienestar subjetivo y escolar entre los 10 y los 18 años: resultados de 6 años de recogida de datos
Descargar Pdf