Esports a la UdG > Presentació UNIRUN 2023

Esports a la UdG

Presentació UNIRUN 2023

Avui 20 de febrer la UNIRUN, la cursa de les universitats, ha presentat la seva nova edició a la Fàbrica Moritz Barcelona amb les inscripcions ja exhaurides.

La UNIRUN 2023 se celebrarà el 5 de març al Parc del Fòrum a Barcelona i Sant Adrià de Besòs. Recordem que aquesta prova està promoguda per les 12 universitats catalanes conjuntament amb l'Esport Català Univeristari (ECU), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, el patrocini d’adidas i l’organització de Gaudium Sports.

Durant l'acte, han presidit molts discursos. Joan Josep Busqueta, Vicerector de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat de Lleida, ha mostrat satisfacció amb l'organització de la UNIRUN. A més, el representant de la UdL, que aquest any lidera l'ECU, ha comunicat que aquesta prova anima a la comunitat universitària a fer esport. Continuant amb la idea anterior, la Sra. Filo Cañete, Il·lustríssima Alcaldessa de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, ha afirmat que la UNIRUN concilia les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs, les 12 universitats catalanes i els joves amb l'esport.

El Sr. Oriol Marcé, Subdirector General d'Activitats Esportives i Infraestructures de la Secretaria General de l'Esport i de l'Activitat Física, ha recordat els inicis de la carrera, quan només era un projecte, i que ara és una realitat amb més de 5.000 participants, afirmant la idea que aquesta prova s'ha consolidat.

El padrí de la novena edició de la UNIRUN és l'atleta lleidatà Bernat Erta, campió d'Espanya dels 400 metres llisos l'estiu de 2020. A més, l'any 2021 va batre el rècord estatal de la modalitat 4x400 metres mixt dels Jocs Olímpic de Tòquio, entre altres esdeveniments esportius on ha participat en els últims anys.

Aquest any la Fira del Corredor ha canviat d'ubicació. La recollida del dorsal es farà a la nova flagship Store d'Adidas a Barcelona, al número 2 del Passeig de Gràcia, el divendres 3 i el dissabte 4 de març, de 10 a 20h.

Les 5.000 inscripcions per la novena edició ja estan exhaurides. Hi ha hagut un 53% d'homes i un 47% de dones inscrites. A més, un 71,17% fa referència a menors de 24 anys inscrits.

Ens veiem el dia 5 de març esportistes!