Esports a la UdG > Festa de l'Esport cursos 2019/20 i 2020/21

Esports a la UdG

Festa de l'Esport cursos 2019/20 i 2020/21

Ahir, 26 d’octubre, es va celebrar la Festa de l’Esport dels cursos 2019/20 i 2020/21 per a reconèixer els mèrits esportius obtinguts als campionats interuniversitaris i interns de la Universitat de Girona i premiar als esportistes més destacats en cada categoria.

L’acte va ser presentat pel periodista Tomàs Yebra i va comptar amb l’assistència de la vicerectora d’estudiants en funcions Laura Vall-llosera, el regidor d’esports de l’Ajuntament de Girona Àdam Bertran i la Representant Territorial de l’Esport a Girona Anna Julià.

El Cap del Servei d’Esports David Grau va fer una breu exposició de les dades dels dos cursos, “la pandèmia ha afectat negativament a les competicions i activitats i s’han hagut d’anul·lar activitats previstes, malgrat això s’ha pogut reconduir la situació, s’han adaptat algunes activitats dirigides al format en línia amb una notable acceptació. Actualment s’estan duent a terme activitats presencials però es mantenen algunes activitats en línia, la combinació dels dos formats ens permet adaptar-nos millor a les necessitats dels usuaris”.

Després de la intervenció del Cap del Servei d’Esports es va projectar el vídeo resum dels Campionats de Catalunya Universitaris 2021, coordinats enguany per la Universitat de Girona. Malgrat les dificultats, ha estat un èxit amb més de cinc mil participants de les 12 universitats catalanes, 140 partits d’esports d’equip, 1200 tests d’antígens realitzats i 12 equips UdG.

El regidor Àdam Bertan va destacar la feina feta pel Servei d’Esports “la Universitat de Girona és referent donant facilitats per a compaginar l’educació i l’esport. Educar en l’esport és educar en salut.”

Anna Julià, Cap Territorial de l’Esport a Girona, va remarcar els valors de l’esport i va recordar el seu pas per la Universitat de Girona i per les competicions esportives interuniversitàries.

Acabades les intervencions es va procedir al lliurament de premis als esportistes, els premis d’honor a Berta Masdevall i a Nil Regàs i el premi a la facultat amb més percentatge d’estudiants socis del Servei d’Esports que per tercer any consecutiu recau sobre la Facultat de Medicina amb un 32%.

Laura Vall-llosera, en nom del rector, va clausurar l’acte felicitant els premiats i desitjant molts èxits esportius i personals als estudiants, destacant també el paper de l’esport com a força transformadora: “segurament quan ens ha fet més falta la mobilitat i quan ens ha fet més falta la vida social és quan més ens ha fet falta l’esport, ens ha fet falta per la nostra salut física, però també per la salut mental el binomi esport i salut és obligatori si volem tenir una comunitat que sigui feliç, però a més a més una comunitat que estigui motivada i que sigui participativa d’aquests reptes individuals i socials que ens envolten.” Veure la intervenció aquí.

Abans de finalitzar l’acte es va fer un merescut reconeixement a Tomàs Yebra per la seva jubilació després d’una vida dedicada al periodisme esportiu.