Esports a la UdG > 19 de febrer, Xutem contra l'homofòbia i aturem la discriminació LGBTI

Esports a la UdG

19 de febrer, Xutem contra l'homofòbia i aturem la discriminació LGBTI

Dia Internacional contra l'Homofòbia en el Futbol

Des del Servei d'Esports ens sumem a la campanya de la Generalitat de Catalunya i la Federació Catalana de Futbol contra l'homofòbia en el futbol. El lema de la campanya és “Xutem contra l’homofòbia i aturem la discriminació LGBTI”.

Des de la SGEAF tornen a promoure la campanya amb l’etiqueta #XutemcontralHomofobia. Respectant en tot moment les mesures preventives i de seguretat per contenir el brot epidèmic de la pandèmia de Covid-19, animen clubs, esportistes i persones vinculades al món del futbol a promoure alguna acció reivindicativa contra la discriminació de les persones LGBTI i a difondre vídeos, fotografies i missatges amb el cartell a través de les xarxes socials fent ús de la citada etiqueta.

La Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia  vetlla per desenvolupar i garantir els drets de les persones LGTBI i evitar-los situacions de discriminació i violència, per assegurar que a Catalunya es pugui viure la diversitat sexual i afectiva en plena llibertat. La Llei introdueix criteris d’acció positiva contra qualsevol tipus de discriminació per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere en les activitats, esdeveniments i instal·lacions esportives.

La diferència i la diversitat enriqueix i transforma la societat, una transformació que s’ha de reflectir en el dret universal de gaudir de la pràctica de l’esport pels beneficis que suposa per a la salut. L’esport i l’activitat física formen part de la vida de moltes persones i suposa una part essencial del seu benestar. La jornada té l’objectiu de garantir els drets de totes les persones a gaudir d’una pràctica esportiva lliure de qualsevol tipus de discriminació per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.

Podeu consultar tota la informació en aquesta pàgina https://esport.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/genere/xutem-contra-homofobia-190221