Escola Politècnica Superior > Aules segures i lliures de COVID amb els sensors intel·ligents IoT de la startup gironina Orpheus

Escola Politècnica Superior

La UdG engega la prova pilot a les aules de l'EPS.

L’Escola Politècnica Superior adopta mesures reals dins l’aula per a prevenir la propagació de la COVID-19. La Universitat de Girona ha posat en marxa una prova pilot a l’Escola amb l’objectiu de garantir la qualitat ambiental de les seves aules, fent més segurs els seus espais davant la propagació del COVID19.

Des del passat més de Març algunes aules de l’Escola disposen d’un sistema de control intel·ligent com a mesura de prevenció contra la propagació del virus de la COVID-19. Es vol garantir la qualitat ambiental interior òptima i reduir el risc de contagi dins el campus, fent de l’Escola un entorn segur i lliure de virus.

Aquesta mesura ve adoptada de la mà d’Orpheus, una startup gironina que a més d'assegurar la qualitat ambiental dels espais, ajuda a gestionar-los millor per tal de reduir el seu impacte mediambiental. Es tracta d'una solució basada en dispositius IoT sense fil, els quals mesuren contínuament la informació més valuosa a cada espai i generen recomanacions i avisos als gestors.

Els sensors recullen informació sobre les condicions ambientals i l’ús que es fa de cada espai, aportant una millora directa en la seguretat de tots els usuaris de l’espai i, per altra banda, assistint a l’equip de gestió i manteniment per tal de reduir l’impacte energètic.

Orpheus també servirà per a preparar el retorn de tot l’alumnat a les aules i distribuir els grups de la manera que garanteixi la seguretat davant el COVID19.

La UdG, una vegada més, s'apunta a la lluita contra la COVID, sent la primera universitat a adoptar Orpheus com a eina de gestió intel·ligent per garantir la seguretat dels estudiants, professorat i PAS.

Més informació a: https://www.orph.eus/casos-de-exito/universitat-de-girona-seguridad-aulas-covid/