Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial > Vols estudiar enginyeria?

Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial

Vols estudiar enginyeria?

L’equip de professores i investigadores del departament d’Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial hem elaborat uns vídeos per animar als i a les joves a estudiar Enginyeria. Entre el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, 11 de febrer i el Dia Internacional de les Dones, 8 de març, presentarem setmanalment un vídeo de perquè estudiar enginyeria a partir de les nostres experiències. Us animem a què els descobriu!l’

L’octubre del 2017, l’equip de professores i investigadores del departament d’Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial vam definir una proposta per dur a terme un nombre d’accions divulgatives per tal d’acostar l’enginyeria a la societat.

Amb aquestes accions volem millorar la percepció existent en la societat de l’enginyer/a, ja que moltes vegades s’assignen papers definits en funció del gènere o sexe. Som exemples clars de que sí, és possible ser present en un entorn d’enginyeria o tecnològic com ho avala el recull de projectes, articles i tasques de responsabilitat en els que participem en el nostre dia a dia.

De fet, sempre hem estat involucrades en promoure aquests canvis de concepcions socials en els que una dona pot estar involucrada, habitualment des d’un àmbit més particular. Des d’aquí volem proporcionar informació a la societat en general i a les joves en particular, per trencar entre tots amb els estereotips sexistes i poder arribar a destruir la desigualtat salarial, la desigualtat de reconeixement, etc. que encara existeixen.

Amb aquest objectiu en ment, entre l’11 de febrer (Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència) i el 8 de març (Dia Internacional de les Dones) volem presentar-vos un dels resultats d’aquestes accions: cinc vídeos per animar als i a les joves a estudiar enginyeria.

El resultat han estat quatres vídeos de quatre enginyeres de l’equip i d’un enginyer del mateix departament, us animem a que els descobriu setmana rere setmana.

Durant el procés de creació dels vídeos hem tingut en compte tots els punts de vista, i vam involucrar altres companys del departament, als que aprofitem ara per agrair el temps que ens van dedicar: Xavier Cahís, Lluís Ripoll, Enric Simon i Daniel Trias. Aprofitem també per agrair la feina a en Carles Rull, creador dels vídeos, i a la Sílvia Espinosa pel suport des del principi.Finalment a la Unitat de Compromís Social ja que aquesta acció es va dur a terme dins dels Programa pilot de suport a iniciatives i activitats del PDI en els àmbits de la divulgació de la recerca i del compromís social.

Comencem, setmana 1:  Mª Luisa Garcia-Romeu, Titular d’Universitat a l’àrea d’Enginyeria de Processos de Fabricació. Membre del grup de recerca GREP i en l’actualitat Sotsdirectora de Relacions Exteriors i Empresa de l’EPS.

Seguim, setmana 2: Cristina Barris Peña, Professora Agregada de l'àrea de Mecànica de Medis Continus i Teoria de les Estructures en els estudis de Grau en Enginyeria Mecànica, Enginyeria en Tecnologies Industrials, en el Màster d'Enginyeria Industrial i en el Màster de Mecànica de Materials i Estructures. Membre i co-directora del grup de recerca AMADE i en l'actualitat Secretària del departament d'EMCI.

Seguim, setmana 3: Dani Trias Mansilla,  Professor Agregat Serra Húnter de l’àrea d’Enginyeria Mecànica en els estudis de Grau en Enginyeria Mecànica, Enginyeria en Tecnologies Industrials, Màster en Enginyeria Industrial i Master in Mechanics of Materials and Structures.  Membre del grup de recerca AMADE i en l’actualitat coodinador de l’estudi de grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials

Seguim, setmana 4: Ines Ferrer Real, Professora Agregada a l’àrea d’Enginyeria de Processos de Fabricació. Professora en els estudis de Grau en Enginyeria Mecànica, Enginyeria en Tecnologies Industrials i Màster en Enginyeria Industrial. Membre del grup de recerca GREP.

Setmana 5, el nostre últim vídeo: Marta Baena Muñoz, Professora Agregada de l’àrea de l’Enginyeria de la Construcció en els estudis de Grau en Enginyeria Mecànica, Enginyeria en Tecnologies Industrials i en els Màster d’Enginyeria Industrial i en el Màster de Mecànica de Materials i Estructures. Membre del grup de recerca AMADE.