Compromís Social > Un any més, la UdG és la universitat líder de l’estat espanyol en projectes de voluntariat

Compromís Social

Segons el VIII Estudi sobre Voluntariat Universitari de la Fundació Mutua Madrileña, la Universitat de Girona es posiciona novament com la universitat espanyola amb més programes de voluntariat i amb el nombre relatiu més alt de voluntaris.

Enguany la pandèmia de la COVID19 ha condicionat la vida universitària i també el voluntariat que s’hi porta a terme. Malgrat tot, tal i com assenyala el VIII Estudi sobre Voluntariat Universitari promogut per la Fundació Mutua Madrileña, el 76% de les universitats espanyoles han impulsat iniciatives específiques de voluntariat durant l'estat d'alarma per ajudar els col·lectius més vulnerables i atendre les necessitats derivades de l'emergència social, sanitària i econòmica. La UdG, com no podia ser d’altra manera, va readaptar ràpidament els projectes de voluntariat per tal de seguir donant suport via online o telefònica als col·lectius més desfavorits, a la gent gran, a persones amb discapacitat o a famílies en risc d'exclusió social.

Així, un any més, la Universitat de Girona ha estat líder a l’estat espanyol en nombre de projectes de voluntariat i en nombre relatiu d’estudiants que els porten a terme. Tal i com es pot veure en l’Informe d’Activitats Solidàries UdG 2019-20durant aquest curs es van portar a terme 270 iniciatives de voluntariat i hi van participar 1.523 estudiants. Tanmateix, aquest curs s’han signat nous convenis de col·laboració amb 22 entitats socials  per a la realització d’activitats solidàries arreu de les comarques gironines.