Compromís Social > Deu noies de Kigoma a la Facultat de Turisme de la UdG pel 8 de Març

Cooperació

Deu noies de Kigoma a la Facultat de Turisme de la UdG pel 8 de Març

Una exposició de retrats de joves de Kigoma, Tanzània, evidencia la necessitat de formació per acabar amb la manca d’oportunitats de les noies africanes.

En el marc del projecte Wanawake, impulsat per la Facultat de Turisme, i finançat a través de la convocatòria de projectes de cooperació que anualment es convoquen des de la Unitat de Compromís Social de la UdG, s’ha portat a terme l’exposició “Duhamabi, empowering kigoma's women”.

Aquest projecte de cooperació té per objectiu empoderar el rol de la dona local de Kigoma, Tanzània, potenciant les seves competències basades en la costura i l’artesania tradicionals com a motor per a la creació de petits negocis turístics que serviran de revulsiu econòmic per a la zona.

L’exposició és una mirada de l’estudiant de 4t de Publicitat i Relacions Públiques, María Franco, autora dels retrats, i que enguany ha pogut viatjar a Tanzània gràcies a l’obtenció de l’ajuda per a la mobilitat vinculada al projecte Wanawake, liderat per les professores Konstantina Zerva i Sílvia Espinosa.

L’exposició és un reflex de la feina de Karibia, l’ONG contrapart del projecte de cooperació, que treballa per contribuir a l’empoderament de la dona d’aquesta regió tanzana.

Les noies de DUHAMABI van accedir a ser les protagonistes de l’exposició i a explicar de forma molt generosa les seves vides i les seves aspiracions de futur. L’exposició del 8 de març d’aquest any de la Facultat de Turisme els ha volgut retre un homenatge.