Càtedres de la UdG > El Festival Portalblau programa una lectura dramatitzada de 'La infanticida'

Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme

El Festival Portalblau programa una lectura dramatitzada de 'La infanticida'

El programa del Festival Portalblau inclou l'espectacle "La infanticida", dirigit per Rosa Vilanova i amb la participació de Maria Callís i Blanca Llum Vidal

El divendres 28 de juliol, a les 21.00h, tindrà lloc al Clos del Pastor l'espectacle La Infanticida, de Víctor Català. Les poetes Maria Callís Cabrera i Blanca Llum Vidal donaran veu a la Nela, el personatge creat per Caterina Albert que va escandalitzar Olot el 1898, i va obligar Albert a adoptar el pseudònim Víctor Català.

La infanticida és un arriscat monòleg interior que permet explorar la relació entre gènere, violència i salut mental. Situant-nos món interior captivant de la Nela, Victor Català fa audibles els anhels d’una dona enamorada en un món opressiu. Català no ens presenta una víctima; més aviat, com explica Rosa Vilanova, «dona veu a una Nela que des de la follia parla a una societat que la rebutja. El món no vol un ésser com ella. Per això, el seu món serà el de la follia, l’única sortida cap al seu alliberament personal.» (Núvol, 2021).

El Festival Portalblau presenta al Jardí Clos del Pastor, jardí on Caterina Albert solia fer tertúlies literàries amb les amigues, l’adaptació de Rosa Vilanova. Una adaptació que va més enllà d’una lectura dramatitzada i ens ofereix un espectacle poètic. Ho fa de la mà de les poetes Maria Callís i Blanca Llum Vidal, cada una d’elles encarnant des de la seva singularitat una Nela, contribuint així a la complexitat d'aquest fascinant personatge.

Aquí podeu adquirir les vostres entrades.