Càtedres de la UdG > El TNC recupera els espectacles de Víctor Català que van quedar suspesos arran de la covid-19

Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme

La versió teatral de "Solitud", l'espectacle "Solitud a Stromboli" i "Les cartes" de Víctor Català, que el Teatre Nacional de Catalunya havia programat però van quedar aturats arran de la pandèmia, s'han recuperat per la temporada 2020-2021

El Teatre Nacional de Catalunya (TNC) ha recuperat els espectacles sobre Víctor Català que la temporada passada van haver de suspendre's arran de la covid-19. Així doncs, durant la temporada 2020-2021 i en el marc de l'Epicendtre pioneres, es podran veure tres muntatges que tenen com a base principal la reivindicació i la divulgació de l'obra literària de Víctor Català.

En primer lloc, s'estrenarà Solitud a Stromboli. Somnis, signes i símbols, una conferència teatralitzada sobre la novel·la Solitud de Víctor Català i la mítica pel·lícula de Roberto Rossellini Stromboli. L'espectacle, dirigit per Imma Colomer, anirà a càrrec de Rosa Delor i Núria Casado Gual. L'espectacle es podrà veure entre el 12 i el 15 de novembre a la Sala Petita del TNC i podeu reservar les vostres localitats aquí.

D'altra banda, es recuperarà la versió teatralitzada de la novel·la Solitud de Víctor Català dirigida per Alícia Gorina. L'obra es va estrenar el 5 de març de 2020 però a causa de la covid-19 només va estar en cartell durant una setmana. Així doncs, ara s'ofereix una nova possibilitat per veure l'espectacle, protagonitzat per l'actriu Maria Ribera i que compta amb dramatúrgia d'Albert Arribas. Solitud es podrà veure entre el 10 de desembre de 2020 i el 3 de gener de 2021 a la Sala Petita del TNC. En aquest enllaç es poden adquirir les entrades. A més, el 18 de desembre tindrà lloc un col·loqui sobre l'obra.

Finalment, en el marc d'un espectacle més ampli que també inclou textos de Lluïsa Denís i Rosa Maria Arquimbau, també s'inclourà una lectura dramatitzada de Les cartes de Víctor Català, dirigida per Clara Manyós i que comptarà amb Carla Torres i David Verdaguer. L'espectacle "Una enjança com n'hi ha poques + Es rifa un home! + Les cartes" es podrà veure el 22 de desembre a les 20h a la Sala Petita. Podeu reservar les entrades aquí.