Càtedres de la UdG > Conferència desafiaments en la gestió dels llocs patrimoni mundial a Amèrica Llatina

Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

El passat dimarts dia 24 de maig a les 11 del matí, la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni i la Càtedra Unesco de Polítiques Culturals i Cooperació de la Universitat de Girona vam  organitzar la conferència: Desafiaments en la gestió dels llocs patrimoni mundial a Amèrica Llatina

Carmen María Ramos, treballa actualment com a Directora executiva de la Càtedra UNESCO de Turisme Cultural a la Universitat Nacional Tres de Febrer a Buenos Aires, Argentina.

Aquesta Càtedra creada el 2007 juntament amb la Universitat Nacional Tres de Febrero i l'Associació d'Amics del Museu Nacional de Belles Arts desenvolupa coneixements i investigacions que promoguin la protecció del patrimoni cultural, material i immaterial.Carmen María Ramos ha escrit a les seccions culturals dels principals mitjans d'Argentina durant 30 anys, així com l'organització de conferències i seminaris.La conferència tractarà sobre la promesa de la Convenció del Patrimoni Cultural i Natural del 1972 de conservar per a tota la humanitat el seu patrimoni cultural i natural, que actualment està en risc. Amèrica Llatina i el Carib no escapen a aquest problema.

La regió posseeix un patrimoni natural, cultural i immaterial, de gran riquesa i diversitat. Un llegat caracteritzat per extensos territoris, gran biodiversitat, un passat comú lligat a la conquesta i la colonització i les múltiples herències derivades dels fluxos migratoris, que amerita cercar punts de trobada i una base comuna, més enllà de les seves particularitats, per afrontar solucions creatives que contribueixin a millorar la qualitat de vida dels pobles dAmèrica llatina i el Carib, com també a la reducció de la pobresa, a promoure la igualtat de gènere i la diversitat cultural i natural.

La presentació de l'acte  va anar a càrrec de:

Dra. Dolors Vidal - Directora de la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni
Dra. Silvia Aulet, Directora de la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació.La ponència serà a les 11 del matí en format presencial així com en format en línia a través de la plataforma de ZOOM.