Càtedres de la UdG > Cretan Rennaisance Monasteries Network” per part d’UNITWIN-UNESCO.

Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

Cretan Rennaisance Monasteries Network” per part d’UNITWIN-UNESCO.

Workshop a Creta UNITWIN-UNESCO

Del 24 al 26 de juny del 2020 es va dur a terme un workshop a Creta sota el títol “ Cretan Rennaisance Monasteries Network” per part d’UNITWIN-UNESCO.

El workshop va tenir com a objectiu investigar el potencial de la composició i exhibició de la xarxa de monestirs venecians en Creta dins del marc cultural del Renaixement cretenca i la perspectiva del desenvolupament sostenible.

Els dominis del workshop son:

• Xarxa: els monestirs del renaixement cretenc constitueixen una important xarxa de monuments amb característiques particulars que s’equilibren en el límit entre les influències ortodoxes i occidentals.
  • Tradició tangible i intangible: els monestirs, juntament amb la pintura, literatura, música i teatre de la mateixa època, pertanyen al marc d’un fenomen europeu més ampli.
  • Monuments i paisatges impressionants. Els monestirs solen estar constituïts en paisatges d’estranya bellesa i, per tant, constitueixen complexes d’importants entorns físics i monumentals.
  • Sector econòmic-producció agrícola. Els monestirs tenen una llarga tradició en el sector primari de l’economia, principalment en la producció d’oli i vi.
  • Turisme religiós – diàspora geografia- gestió del flux turístic. L’expansió geogràfica dels monestirs succeeix principalment en el oest de Creta. Llavors, aquesta xarxa podria conduir a un important canvi de recursos cap al turisme religiós.
  • Patrimoni mundial- unesco. Com a xarxa, aquests complexes tenen el potencial de ser registrats com a llocs del patrimoni mundial de la UNESCO.

Amb tots aquests temes es van visitar a llocs com:

• Monestir de la Santíssima Trinitat Tzagarolon-Chania i va participar:
  • Orthodox Academy of Crete
  • Sagrat Monestir d’Agios Georgiosin Karydi, Apokoronas, Chania
  • Dourakis Winery
  • Heraklion: visita al Monestir de Saint Catherine of Sinai –Museum of Christian Art
  • Mueseu d’historia de Creta
  • Ciutat de Rethymno