Càtedres de la UdG > Transport ferroviari

Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

Transport ferroviari

III Jornada Biennal sobre Societat Industrial

El passat 7 d’octubre es va dur a terme la primera jornada BIennal sobre Societat Industrial tractant la influencia que ha tingut el transport en el desenvolupament de la societat i com s’encara el futur des del punt de vista de la sostenibilitat del planeta.

En aquesta primera Jornada es va centrar sobre l transport ferroviari. Hi va haver dues parts:

• “El llegat del ferrocarril a la societat industrisl” ponència a càrrec de Pilar Garcia, directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya.
  • “La xarxa ferroviària de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya”. A càrrec d’Antoni i Font, responsable de Planejament i de Patrimoni Històric Ferroviari de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
  • “De via fèrria a Via Verda” a càrrec d’Àngel Planas Sabater, gerent del Consorci Vies Verdes de Girona.

La segona part va estar dedicada més al tema de les comunicacions:

• “El tren d’Olot, últim viatge” a càrrec de Jordi Dalmau Coromines, articulista i escriptor.
  • “Malatosca-Surroca. Un projecte que posa en valor el passat ferroviari, miner i cimenter d’un territori” a càrrec de Ramon Roqué Riu i Francesc Xavier.

Les pròximes jornades es duran a terme els dies 14, 21 i 28 d’octubre