Càtedres de la UdG > Vídeo mapping, eina per a la cultura i l'art

Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

Vídeo mapping, eina per a la cultura i l'art

El vídeo mapping acostuma a utilitzar-se sobre façanes de edificis històrics, monuments i/o museus.

El vídeo mapping és un element que s’està utilitzant cada vegada més en edificis monumentals així com en façanes de museus. A vegades poden anar acompanyats amb so i això fa que s’aconsegueixi un efecte artístic que es basa en moviments que son creats per les diferents animacions ja siguin en 2d o inclús en 3d.

Algun exemple recent pot ser el vídeo mapping que es va realitzar en el Cabildo de Buenos Aires  en el qual presentaven els diferents atractius turístics de cara l’hivern a través d’imatges i efectes visuals projectats.

Un cas similar es el de Guadalajara ciutat en la qual es realitzaran diferents vídeo mapping en diversos edificis emblemàtics del casc antic cada cap de setmana amb la intenció d’atraure els turistes.

També es va realitzar al 2019 a Madrid un vídeo mapping a la Plaça Major on es representava, a través d'imatges per tota la plaça, la seva història.

El vídeo mapping és una eina que pot servir com a promoció, per a la inauguració d’algun edifici o bé per a donar a conèixer una exposició d’algun museu. És una forma de cridar l’atenció directa de les persones, crea un interès i una forma de projectar la cultura i l’art des de fora.