Càtedres de la UdG > Jornada "Turisme, urbanisme i salut"

Càtedra Martí Casals de Medicina i Salut en l'Àmbit Rural

La Càtedra Martí Casals de Medicina i Salut en l’Àmbit Rural i el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols celebren els dies 31 de maig i 1 de juny de 2019, al municipi de Sant Feliu de Guíxols, una jornada acadèmica i formativa, gratuïta, sobre Turisme, urbanisme i salut

Per a les inscripcions i la informació: catedra.salutrural@udg.edu i 972821575.

JORNADA TURISME, URBANISME I SALUT

31 de maig i 1 de juny

Divendres, 31 de maig

Matí

10.00 h.
Presentació i inauguració de la jornada, a càrrec del Dr. Joaquim Mª Puigvert. Professor titular d’Història Contemporània de la Universitat de Girona i Director de la Càtedra Martí Casals.
10.15 h.
Veraneo y urbanización en el siglo XIX. Bilbao "Puerto de Baños". Conferència inaugural a càrrec del Dr. José Maria Beascoechea. Professor titular del Departament d’Història Contemporània a la Facultat de Lletres de Vitoria-Gasteiz (Universitat del País Basc).
11.00 h.
11.30h. Coffee-break
12.00 h.
L’Eixample Malagrida d’Olot: el barri que volia ser ciutat i només va ser món. Arnau Vergès, arquitecte.
12.30 h.
12.45 h.
Els orígens de l'urbanisme racionalista per al turisme: Sert, Torres Clavé (i Le Corbusier) a la Vall d'Aro. Dr. Joan Vicente, professor del Departament de Geografia de la UdG i Arnau Camps, llicenciat en Història i graduat en Geografia.
13.15 h.
14.00 h. Dinar

TARDA
16.00 h.
El naixement del turisme modern. Oci, política i sociabilitat. Dra. Saida Palou Rubio. Investigadora Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultura i Professora associada a la Universitat de Girona.
16.45 h.
17.30 h.
Visita comentada de l’exposició Salut i banys de mar. Dra. Mercè Tatjer, Professora emèrita de la Universitat de Barcelona i Sílvia Alemany, directora del Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols.

Dissabte, 1 de juny

10.00 h.
S'Agaró: turisme, urbanisme i noucentisme. Dr. Jordi Falgàs. Director de la Fundació Rafael Masó.
10.45 h.
11.00 h. Coffee-break
11.30-13.00 h.
Taula rodona a l’entorn del llibre Balnearios, veraneo, literatura. Agua y salud en la España contemporánea de Joaquim Mª Puigvert i Narcís Figueras (coords.).

Hi intervindran:
Saida Palou. Investigadora Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural. Professora associada Universitat de Girona.
Josep Lloret. Biòleg marí i pesquer a l’Institut d’Ecologia Aquàtica de la Universitat de Girona (UdG). Professor agregat a la UdG i director de la Càtedra Oceans i Salut Humana.
Glòria Soler. Dra. en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i llicenciada en Història per l'Autònoma de Barcelona.

Anna Ribas. Catedràtica de Geografia Humana de la Universitat de Girona.
Modera: Dr. Horacio Capel. Catedràtic emèrit de Geografia Humana de la Universitat de Barcelona.

PREU JORNADA: Gratuïta