Càtedres de la UdG > Obert el termini per la presentació d'aportacions al seminari "De l'antiguitat a l'Edat Mitjana"

Càtedra Roses d’Arqueologia i Patrimoni Arqueològic

EL VI Seminari Internacional d'Arqueologia Medieval i Moderna es dedicarà al tema "De l'antiguitat a l'Edat Mitjana, un període de grans canvis. Novetats des de l'arqueologia"

El període que se situa entre la dissolució de l'imperi romà i la formació de les societats feudals constitueix una època de grans transformacions en tots els aspectes de la societat. Els canvis esdevinguts en les estructures socials, econòmiques i culturals tenen també el seu reflex en nous sistemes d'ocupació i explotació territorial, en l'estructuració defensiva, en la religió o en l'estructura social.

El seminari pretén oferir una visió el més àmplia possible de les novetats que l'arqueologia està aportant sobre aquest període. Per això es poden presentar comunicacions o pòsters sobre temàtiques molt diverses: com estudis de jaciments, des d'espais d'hàbitat a espais sacres –primitives esglésies i monestirs...-, elements defensius o edificis públics...; estudis de paleopaisatge, o anàlisis relacionats amb l'explotació agrícola i ramadera, pautes alimentàries, estudis antropològics... Un altre enfocament que es recollirà al seminari són els estudis de materials, que poden tenir un enfocament cronològic o funcional i que abasta des de les ceràmiques a les eines i les armes, o la circulació monetària, entre d'altres.

Les propostes s'hauran de fer abans del dia 15 de juny a través del formulari de la pàgina web de la Càtedra Roses d'Arqueologia i Patrimoni Arqueològic

o al mail
cat.rosesarqueologia@udg.edu

La proposta ha d’incloure: títol, autor/a(s), resum (150 paraules). Especificar si es presentarà comunicació o pòster.

Publicació
L'organització preveu la publicació de les actes de la jornada amb les comunicacions i els pòsters presentats.

Organització

Secretaria
Càtedra Roses d'Arqueologia i Patrimoni Arqueològic-Universitat de Girona
cat.rosesarqueologia@udg.edu