Càtedres de la UdG > Organitzem el webinar "Salut i Ciència Ciutadana"

Càtedra de Promoció de la Salut

Organitzem el webinar "Salut i Ciència Ciutadana"

El proper 12 d'abril a les 16:oo comptarem amb la presència de Nora Salas Seoane i Josep Perelló Palau per parlar sobre ciència ciutadana i salut

Des de la Càtedra de Promoció de la Salut de la Universitat de Girona us convidem a participar al webinar “Salut i Ciència Ciutadana” que tindrà lloc el dimecres 12 d’abril de 2023, a les 16h, a través de la plataforma Zoom. Podeu formalitzar la vostra inscripció a https://bit.ly/webinar_ciència_ciutadana.

Nora Salas Seoane és Psicòloga, Psicoterapeuta i Màster en Antropologia Social (Brunel University, UK). Té àmplia experiència en projectes d'intervenció social i comunitària per a la prevenció de la salut materno-infantil, així com en psicologia clínica com a Psicoterapeuta. Com a investigadora social, ha coordinat i participat en projectes d'intervenció social i cooperació internacional sobre temàtiques de gènere, identitat, salut mental, infància i adolescència, interculturalitat i moviments migratoris, treballant amb comunitats diverses d'Europa i Àfrica.

Apassionada pel món intern de les persones, la salut mental, una comprensió holística de la salut i els aspectes socials, culturals i de gènere que afecten la forma en la qual vivim en el món, a Science for Change és la Responsable de l'Àrea de Salut. Recentment, ha liderat el pilot en salut de les dones sobre l'endometriosi en el marc del projecte europeu TRANSFORM - involucrant a persones amb endometriosis en primera persona per a la millora dels serveis sanitaris i les polítiques públiques. La Nora també ha participat com a Investigadora Social en projectes de ciència ciutadana com D-NOSES i STEP CHANGE. També actua com a Human Resources and Emotional Care Manager - implementant un programa innovador de cura emocional a l'equip de Science for Change.

Jordi Perelló Palau, és Catedràtic de Física de la Matèria Condensada a la Universitat de Barcelona. L'any 2012 crea *OpenSystems, un grup de recerca que concep una recerca científica basada en la participació ciutadana i les pràctiques artístiques que es troba sota l'àmplia etiqueta de la Ciència Ciutadana Social. El seu objectiu principal és analitzar el comportament humà en contextos urbans a través de les ciències de la complexitat i dins del camp de la ciència social computacional. Amb l'objectiu de respondre col·lectivament sobre preocupacions socials específiques, *OpenSystems ha realitzat més de 15 experiments públics amb més de 2.500 participants. Ha estat coordinador de l'Oficina Ciutadana de Ciutadans de Barcelona (fins al 2018, i fundador en 2013), una iniciativa de l'Ajuntament de Barcelona que treballa com a comunitat de pràctica d'un gran nombre de projectes de ciència ciutadana i implementa programes específics en centres cívics, escoles de primària o de secundària.