Càtedres de la UdG > Participem al webinar "L'experiència curricular en Promoció de la Salut Escolar"

Càtedra de Promoció de la Salut

El passat 16 de novembre la Unesco Chair Global Health and Education va oarganitzar el webinar interactiu "Experiència curricular en Promoció de la Salut Escolar" i va comptar amb la participació com a moderadora de la nostra directora, Dolors Juvinyà

Les ponents van ser Sofialeticia Morales Garza, Secretària d'Educació de l'Estat de nou Lleó i Anna Loste Romero, tècnica de Dipsalut que van reflexionar sobre les següents preguntes

1. Quines haurien de ser les competències dominants de la Promoció de la Salut Escolar?
2. Com articular les iniciatives de transversalització curricular de la Promoció de la Salut Escolar?
3. Quines implicacions té l'experiència curricular en Promoció de la Salut Escolar per als programes universitaris de formació professional?

Sofialeticia Morales ha donat resposta a la primera pregunta, afirmant que la promoció de la salut té com a objectiu afavorir l'impacte positiu de la salut individual i col·lectiva a través d'accions dirigides a modificar les condicions socials, ambientals i econòmiques. I garantir l'equitat i la justícia social.

Pel que fa a la segona pregunta, Anna Loste va explicar el programa "Sigues Tu" que implementa Dipsalut, i que té com a objectiur entrenar les habilitats per a la vida d’infants i adolescents i que està dirigit a l'alumnat de i3 a 4rt d'ESO a través de material específic, formació de profesorado i claustre i acompanyament en la implementació. També s'intervé en altres contextes educatius no formals, com a espais de menjador, campaments i monitoreig del temps lliure.

Per acabar el webinar, i en resposta a la tercera pregunta la Dra. Morales diu que les Habilitats per a la vida tenen un sentit polític. I que és el moment que la promoció de la salut sigui una resposta urgent del sistema educatiu en aliança ambel de salut.